[tag] Рецептурен таг

Да разнообразим с нещо, което не съм го правила от мнооого време - книжен таг :D И тъй като не мога да си спомня кои чужди тагове си бях харесала, а май не съм била наскоро поименно тагвана никъде... ще заложа на такъв лично производство :D Надали си спомняте, но преди вече немалко месеци хоствах томболка за книга на една българска авторка, подвизаваща се под псевдонима Алеона де кама - "Страст за живот". Условието, което измислих тогава за участие, бе желаещите да попълнят един "рецептурен таг" - защото в много случаи една хубава книга е лек за немалко болежки :D Аз лично така и не се наканих да го попълня... досега. Сега ви представям моя рецептурен таг, плюс няколко категории бонус, които не присъстваха в оригиналната томбола. И тъй като по принцип ми е трудно да си избирам любими книги, когато ме попитат, ще пробвам да се огранича с прочетенето през последните две години - 2018 и 2019. Това не е задължително условие, просто аз си го поставих, защото иначе просто ще прекарам часове в Гудрийдс да ровя всичко, което съм прочела и до никъде няма да стигна.

💊Народен лек (книга от български автор) - особено 2019 беше изключително силна за бг книги за мен. Почти всичко прочетено ми допадна и го оцених с 4 или 5 звезди. Прочетох 2 трилогии, които много ми харесаха - едната е "Откраднато - Обречено - Опазено" (Ревю ТУК) на Искра Урумова, а другата е "ЛАМЯ ЕООД" на МАрин Трошанов (ревюта тук на пръвата и тук на "Освобождение").  Заради спецификата на условието, тук ще посоча първата - самодивската история е така изпълнена с билки и отвари, че няма как да е по-подходяща!


💊Лек за скука - Тери Пратчет. Винаги знам, че ако ми е скучно и не знам какво ми се чете, мога да отгърна негова книга. Последните 2 години от Пратчет съм чела само разкази, и точно разни разгръщания - на готвраската книга на леля Ог например, или на албума с изкуството на Диска. Другият такъв автор на опашката е Удхаус, но от него не съм чела в този диапазон от време.

💊Лек за разбито сърце - тук ще си позволя да посегна към една по-отдавна прочетена книга - "Beauty"  на Робин Маккинли - ревю ТУК Държа да я посоча не само защото се разтапях при всяка сцена със звяра, когато лекуваха разбитотото сърце на Звяра, но и я прочетох точно след като изключително се разочаровах от една друга книга, която се смята почти за еталон за романтична приказка в интернет пространството.


💊Лек за мрачни мисли - "Приключенията на Лиско в гората" - просто не виждам как някой би могъл да остане в мрачно настроение, само след няколко глави от тази книжка :D


💊Лек за безсъние - такава формулировка е малко подвеждаща (за което аз съм си виновна :D ) - дали е нещо, което те приспива, или нещо, което ще те държи цяла нощ, та да не усетиш как е минала. Оставям свобода на избор :D Аз реших да се спра на "Жената от каюта 10" ( ревю ТУК) - тази книга така и не успя истински да ме заинтригува и определено нямаше опасност да осъмна с нея.


💊Витамини (книжка за редовна употреба и препрочитане) - поредицата Пърси Джаксън. А също и Тери Пратчет, Дерек Ланди и "Хари Потър", но през 2018 препрочетох именно всички книги на Рик Риърдън за Пърси Джаксън - оригиналните 5 и последвалата поредица "Героите на Олимп". И бяха все така забавни и прекрасни - а "Домът на Хадес" беше най-прекрасният водовъртеж от приключения и емоции.


💊Антибиотик - книга, която не е за всеки човек или случай - книга, която не е за всеки човек или случай  - първо се сещам за книгите, които са обвързани с някой фендъм. Тази година например четох истории по Стар Трек и Доктор Кой - въпреки че претендираха да бъдат разбираеми за всички, според мен човек трябва да има поне някаква връзка с шоуто. Като обратен пример пък, книга, която не се оказа за мен, бе да речем "Живот в скалите". В момента пиша ревю, в което се опитвам да обясня, че разбирам горе-долу защо е допаднала на толкова много хора, но това не беше книгата за мен.

💊Само с рецепта - книга, препоръчана ви от приятел или някой друг - една препоръчана ми книга беше "Мечокът и славеят", от другарче от читателския. Но на нея така или иначе ѝ бях хвърлила око. Една от книгите, които избраха в читателския, и ми хареса напълно неочаквано, бе "Балада за Георг Хених" в края на миналата година.

💊Стимулант - книга, която ви е мотивирала да свършите нещо Тази година за мен това беше автобиографията на Скот Брадли и музикалната формация Постмодърн Джукбокс - ревю ТУК. Въпреки че нямам никакво касателство с музиката, тонът на Брадли, увереността му и начина, по който говори на читателя ме накараха за първи път от много време за се върна към собствените си проекти. Мога да кажа, че той пося семенцето на намерението ми, което и прерасна в участие в тазгодишното Нано. Буквално самият автор ти казва - остави я сега тази книга, тя може да почака! Иди и поработи върху мечтата си.

💊Листовка - научно-популарна или нехудожествена книга - особено тази година прочетох доста такива - май поне осем. За короната на любима се борят две - "Нямаме никаква представа" на Хорхе Чам ревю ТУК и "Физика на невъзможното" на Мичио Каку ревю ТУК. И май ще трябва да си поделят пиадестала, наитсина не мога да избера победител :D


💊Превързочни материали - книга, която ви разби емоционално по добър или лош начин, и след нея имахте нужда от възстановяване - В края на миналата година "Балада за Георг Хених" имаше доста силно влияние върху мен, както и, с риск да се повторя, "Домът на Хадес". Тази година очаквах повече от "Няма да получите омразата ми", но пък получих повече от "На пет стъпки от теб". И отново почетно ще упомена "Бюти" и "Кажи на вълците, че съм си у дома" - една от малкото книги, на които наистина съм ревала с глас и сълзи.


Ако някой покрай се чувства в настроение да си самопредпише една книжна рецепта, да заповяда! А, и да напомня - да се приема с големи дози чай или горещ шоколад, редовно, до постигане на ефект :D

Коментари

  1. Чудесен и свеж таг си създала😍. И аз ще се "самолекувна" с него, много ми хареса. В някои от отговорите напълно си съвпадаме (и аз ползвам чичо Рик и отрочето му Пърси за витаминозна инжекция😁, а "Кажи на вълците, че съм си у дома" отдавна ми е в списъка за четене). Но много любопитно ми стана коя ще да е тази книга-еталон за романтична приказка, така че - моляяяяяя, сподели я!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy