За вършене и свършено - Април

Ето го и поредният епизод на "Неща за вършене и свършени"! Този път на фокус е отчетът за март и плановете за април.
  • На първи март пък имахме среща за обсъждане на книга английски език. За първи път се навих да ида на такава, и въпреки че книгата, която четохме не се оказа по вкуса ми, бе приятна изненада за мен, че се отпуснах да плямпам. Колко правилно не знам, но беше много забавно. Допълнителен бонус бе, че представихме една от най-веселите български традиции на чужденците на срещата!
  • Едно събитие, в което взех участие бе, да го наречем, литературното четене на "Аз съм българка" от Петя Александрова. Читателският клуб, за който ви разказвам във всеки втори мой пост реши, че тази книга е един чудесен и интересен начин да отпразнуваме деня на жената. Всеки участник си хареса една от дамите, споменати в сборника и я представи пред останалите. Аз си избрах акушерката Христина Хранова, първо защото нейната история ме впечатли с енергия и хумор, после с връзката ѝ с Варна, и накрая, с ужасно тъжния ѝ край.  Катя беше решила историите да са преразказани от първо лице и резултатът бе едно наистина уникално и изключително емоционално събитие . Изненадах се колко по-силно ме докоснаха всички тези истории, разказани на глас и с толкова много чувство от всички участнички, въпреки че ги бях чела всичките. Не мога да си представя по-зареждащ и мотивиращ начин да прекарам празника.
  • На самия осми пък беше срещата за нехудожествена книга - "Черният лебед", която май направи рекорд по посещаемост, тази книга наистина провокира интереса.
Получих си и кутията Фламбокс, където акцентът бе "Книжни гаджета" , а книгата - "Тайният мъжки клуб за любовни романи". Пълен отчет на съдържанието - тук, а сега само повторно ще се похваля, че това на практика е първата ми купена нова книга за годината (обичам да се утешавам и залъгвам ) :D
Едит, тъй като този пост го пишех в движение през месеца :D За съжаление вече не мога да се хваля колко е силно самообладанието ми и как се въздържам от покупки. Но не съжалявам - попълних колекцията си Библиотека Галактика с близо 40 книги, които намерих на цени между 1 и 3 лева, така че нямаше как да го пропусна.  Единствено си признавам, че направих грешка, и дублирах - взех във вълнението си 4 книги, които вече имах.  Така че ако някой ги събира и се интересува от следните заглавия, разменям :D

Втората половина на месеца за много хора премина под мотото "Стоя си вкъщи и чета", което независимо от причините e една хубава тенденция, която се надявам да се запази. Аз не мога да се похваля със същото твърдение, поне с първата му част поради естеството си на работа. И ако четенето все пак беше налице, то частта с ревютата никак не ми се получи. Бях планувала март месец да наваксам с ревютата на книги от български автори, но не ми достигна ентусиазъм дори да публикувам ревютата, които бяха написани по-рано през месеците. Надявам се през април да имам малко по-големи успехи в това отношение. Както за българските автори, така и за всички останали видове постове. Мисля, че вече си личи, че тази седмица съм по-свободна и наваксвам с активността в блога. Ще се опитам да насроча и постове за другата седмица, ако се окаже, че тогава пак съм твърде заета.


А сега към прочетеното през месеца:
1. "Гробищен свят" - Клифърд Саймък ме очарова с всичко, което пише. Така и тази книга ме погълна, въпреки че ми се искаше всичките страхотни идеи в нея да получат повече развитие.
2. „ По острието на любовта“ – Янислава Вълкова Започнах червено – бялото четене с „изпрана“ мартеничка – розова книга :D Тази книга бе може би първият любовен роман от български автор, който съм чела, въпреки че проследява една не особено щастлива, но много бурна любов.
3. "Тревожни хора" - Фредерик Бакман . Това бе първата ми среща с този така известен автор, и мисля, че славата му е оправдана. Самият сюжет не ме впечатли толкова, но щом той вземеше думата, просто се разтапях. Непременно ще прочета още от него. И се чудя дали мога да броя тази книга за бяла корица, та да си попълня мартеничката?
4. "Тъмна любов" - Дж. Р. Уорд Можех да прочета много други книги за условието "паранормален романс с тъмна корица", но накрая просто не устоях и препрочетох тази. "Братството на черния кинжал" ще си остане първата поредица от този тип, по която се зарибих и никога няма да ми омръзне да я чета (въпреки че имам критики :D )
5. "Вечна любов" - Дж. Р. Уорд. Продължавих с поредицата и втората книга от вампирската сага.  Това е книгата за Рейдж и Мери. Те може и да не са ми най-най-любимата двойка, но почти всяка сцена с тях двамата страшно ми харесва. А сега съм напред към трета и четвърта книга - едни от любимите ми от поредицата.
9. "Гневът и зората" - Рене Ахдие-  В крайна сметка, това се оказа червената ми книга за месеца. Започнах я, след като другарче от групата "С нос в книгите" я посочи и решихме да я четем паралелно. "Орисия" на Стефан Стефанов не е в никакъв случай лоша, но просто не ѝ беше този март времето. Романът на Рене Ахдие обаче ми беше чудесен - страст и приказки сред пясъците ,и зъл владетел, който се оказва добър. Не, че не бях в отбора на Халид още от началото :D



А сега е време за малко априлски планове!

Априлското форумно предизвикателство във Форум Муза е със задача "книга, различна от роман - комикс, стихосбирка, сборник разкази и т.н.". Засега плановете ми са или наистина да прочета стихосбирката, която споменах в предния обобщаващ пост - "Ти ли си Тя?"; или да довърша сборника, от който засега съм прочела само първия разказ - "Орисия" на Стефан Стефанов. Ако обаче видя, че времето не ми стига, ще броя по тази точа "12 правила за живота", която е като сборник за самоусъвършенстване.

За нехудожествената среща на читателския клуб, избраната книга е " 12 правила за живота" на Джеймс Питърсън. В последния момент тя замени "Богат татко, беден татко". Да си призная, доволна съм от смяната, не изгарях от нетърпение за друга книга за икономика и финанси. Тази е по-дебеличка, но се надявам да е приятна за четене, и да не е стара песен на нов глас.
За тийн срещата изборът е "Прикачен" на Рейнбоу Роуъл.  Може би щеше да е по-разумно да я прочета през март, но ще се се опитам да я прочета в първите дни на април. Засега и двете срещи са планирани онлайн.
В края на април пък е "редовната" художествена среща, а книгата е "Историята на моя брат" на Зюлфю Ливанели.  Искрено се надявам тази среща вече да е на живо! Онлайн срещите са нещо чудесно, и при тях също можеш да придобиеш представа за различните гледни точки, но са абсолютно несравними със събитията на живо.
Новото ми квадратче за Романтичното монополи е "герой детектив или полицай". Имам много такива романси, не знам на кой ще се спра - ако продължа да препрочитам БЧК, може и да бъде книгата за Бъч. Бивш полицай няма, нали така? Освен това, неговата история е една от любимите ми в поредицата, така че съм навита за това развитие на монополито. Друга опция е "Нюх" на Емил Минчев, която включих в четатона СОВА, но не знам доколко това изобщо може да приближи романтиката.
Тъй като вчера писах за четатона С.О.В.А. (пост ето ТУК ) няма да изпадам в подробности и само ще спомена заглавията, които той допълнително добави в списъка ми за април - "Да се влюбиш във вещица", "Народът на моретата", "Нюх" и евентуално, "Човекът, който продаде морето"

От Читателското предсказание пък извадих картата "Дяволът", което е чудесно попадение за мен. Значението на картата е "герой с лоши навици и поведение, който се променя". Това е идеалното описание за Зейдист, героят от третата книга за БЧК.

Трябва да изтъкна, че както монополито, така и предсказанието не са задачи, които трябва да се изпълнят в рамките на месеца, просто трябва да изпълня в някой момент условието, за да продължа нататък с играта.

Какви са вашите планове за април? Използвате ли времето си вкъщи за четене или за нещо друго? Или пък продължавате да ходите на работа?


Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy