[challenge] Клубно читателско предизвикателство - лични идеи и предложения


Предизвикателтсвото на читателския клуб бе обявено миналия месец и уау! Както и да го погледна, това е едно от най-сложните комбинирани предизвикателства, с които съм се заемала. 12 условия само, но какви! И все пак съм амбицирана да се преборя с него (но аз винаги съм амбицирана в началото на годината :D ) Нахъсва ме и факта, че вече успях да отметна няколко точки... макар че в голяма степен причината за това е, че минаха 2 месеца от годината, преди да публикувам този пост.
За голям файл се отбийте през страничката на Читателски клуб Орбита във фейсбук!

1. Книга от напълно непознат за вас жанр или тема (с цел разширяване на хоризонта) - особено последните години, гледам да разнообразявам жанровете, които чета, така че мисля, че с основните художествени  жанрове поне по веднъж съм се запознала. Това обаче не значи, че няма много сфери, в които съм гола вода! За тази точка се надявам да успея да се отчета с "Черния лебед". Досега наистина не съм чела книга за такава социологично - икономическа тематика, но се надявам да ми е интересна, защото ми напомня за някои неща от теория на хаоса, които съм чела от статии, за непредвидимите мутации, за скокообразния характер на еволюцията (като биология и като историческо развитие).  Мисля, че книгата ще намери допирни точки с много неща, от които се интересувам. Единственият ми проблем е, че сега осъзнах, че е над 600 страници!
Допълнение: Тук всъщност вече се отчетох, именно с тази книга. Скоро се надявам да имам и ревю за нея, както и очаквам с нетърпение клубната среща. Засега само ще споделя, че тя е една от книгите, които ми отключи читателската шизофрения -  дадох ѝ 5 звезди за тематика, за разглежданите експерименти, но 2 за читателско удоволствие.
Препоръки: Ако физиката или математиката са по-непознати теми за вас, то горещо препоръчвам "Нямаме никаква представа", "Физика на невъзможното" и " Книга за математиката". Също, комиксите и илюстрованите книги са доста пренебрегвани от читателите у нас, и мисля, че и в тази сфера доста хора ще се чувстват новаторски.

2. Книга за или от известна чуждестранна личност, която ви е впечатлила наскоро.  Миналата година бях на супер физична вълна, и докато четях нямаше как да не се впечатля от това колко разнородна е била кариерата на Ричард Файнман. От лекции по физика, през бонгоси и тореадори! Затова планът ми е да прочета "Сигурно се шегувате, г-н Файнман".
Препоръки: Дори и джазът и ретро акомпаниментите да не са първият ви музикален избор, препоръчвам Postmodern Jukebox : Музиката извън кутията на Скот Брадли. Ако не сте ги слушали, пуснете си ги, гарантирам ви, че ще се впечатлите. Освен това книгата е изключително позитивна и някак кротко надъхваща. Не е обичайната ви музикална биография.

3. Нехудожествена книга от български автор - тук ще подхвана "Българите! Забравените постижения". Освен информативна, вярвам и че ще е бързо четиво с всичките тези картинки
Препоръка: "Аз съм българка" - Петя Александрова. Подобна по замисъл, но доста по-различно реализирана, тази книга се фокусира върху историите на 40 българки, илюстрирани от 40 художнички. Беше чудесна книга, която прочетох в края на миналата година, и ако условията на предизвикателството позволяваха, направо бих я препрочела пак. Освен това, доколкото разбирам, едно момиче от читателския клуб, Калина, също готви нехудожествено издание, посветено на проекта ѝ за Марс, която също може да вземем предвид ;)
Допълнение: без да съм имала намерение, по тази точка наскоро прочетох "Големите изкуства на малкия живот" на Нили Кязим, която е нехудожествена книга за самоусъвършенстване. Все още обаче имам намерение да прочета и "Забравените постижения".

4. Книга с думата "портокал" / "портокалов" в заглавието. Може да бъде и на английски с "orange"! - Едно от доста трудните условия. Ако се придържам към плодовата част, сигурно ще чета АРтър Конан Дойл с "Петте портокалови семки". Не ми се четат "Портокал с часовников механизъм" или "Петте четвъртини на портокала" на Джоан Харис, нито пък "Малката светица и портокалите" на Александър Секулов. Евентуално "Отвъд портокаловата горичка", но и тя не ме привлича особено. Ако избера цвета пък, смятам да потърся "Orange is the new black". Не съм гледала сериала, но звучи интересно.
Препоръки: Нямам много такива неща в читателския си актив, но "Тайната на оранжевата котка" е един забавен писателски експеримент, при който автори от различни страни са си подмятали недовършения текст. . Видях и "Драконът и портокаловият сок", но за него първо - но много горещо! - препоръчвам "Приказка за магьосници, физици и дракон" на Геновева Детелинова.

5. Книга от автор, чиято фамилия започва със същата буква като вашата фамилия. - Хмм, в домашната ми библиотека на пръв поглед има доста малко книги от автори с И. Поне засега посочвам "Трансформации" на Благой Иванов. Ако прочета нея, ще имам ли допълнителни точки, задето е дори със същата фамилия, а не само буква? :D

6. Книга, в която историята е написана от първо лице - честно казано, смятам просто да видя какво ще ми излезе :D Има доста книги, написани в първо лице и все нещо ще е подходящо. Ако случайно все не ми се пада, винаги мога да прочета нещо от чичо Рик Риърдън. Искам да препрочета египетската му поредица, тази за Аполон не съм я довършила, а нордическата не съм я започнала! Знам, че няма да ме разочарова.
Препоръка: Както казах, има толкова такива книги... Но ако се чувствате готови за допълнително предизвикателство, "Анна в рокля от кръв" е в първо лице и сегашно време. :D
Допълнение: Тук се отчитам с "Burn for me" на Илона Андрюс, разказана от лицето на главната героиня - Невада Бейлър
 

7. Книга от читателския клуб на Опра Уинфри или Рийз Уидърспуун - Да си призная, трудно се ориентирах в сайта на Опра, а и изборите на Рийз Уидърспуун определено ми допаднаха повече. Та освен ако не реша да си взема "Майката на дъщеря ѝ", за да почета българското участие в читателския клуб на Опра, ще се доверя на изборите на Рийз. За предизвикателството се колебая между "Светлината, която изгубихме" на Джил Сантополо и "Night tiger" на Янгзе Чу. Първата я имам, а авторката на втората съм я чела и преди - с "Ghost Bride" (ревю ТУК ), която като история, стил и магия много ми хареса.

Препоръки: в списъка на Рийз има доста книги, издадени и популярни от нас, от които аз съм чела "Един ден през Декември" (ревю ТУК на Доузи Силвър и "Където пеят раците" на Делия Оуенс, като и двете бяха приятни.

8. Книга, в чието заглавие присъства някакво число - тук веднага извадих "Девет грешни отговора" и разчитам на бързо и приятно крими.
Допълнение: и тук нещата се стекоха по план, и прочетох "Девет грешни отговора". За съжаление, не бе така приятно, както се надявах, и почвам да се боя, че с годините с Джон Диксън Кар нещо сме се отдалечили и вече не си допадаме.
Препоръки: "180 секунди"ревю ТУК ) беше приятна YA книга, също и "На пет стъпки от теб". И двете засягат сериозни теми, но се четат много бързо и леко. Ако пък решите да се спрете на по-големи числа, предлагам "Стогодишният старец, който скочи през прозореца и изчезна" (ревю ТУК ) и продължението му "Сто и еднагодишният старец, който твърде много размишляваше" (ревю ТУК)


9. Една от най-продаваните книги в класацията на Хеликон през втората седмица на април - е, тук ще чакаме!
10. Книга от индийската или кубинската поредица за издателство Жанет 45 - уф. Имам индийски автори, които ме чакат да ги прочета, но нищо от тези селекции на този етап не ме привлича . Ще почакам препоръки или ще си харесам най-тънката книга :D
11. Книга от блога на Теми Панайотова през 2019  Writing is fun- тук ще бъде или "Еринор", или Нидерландия, нещо от поредицата за Уилям Уентън. Вторите звучат забавно, първата я имам. Дори бях на премиерата на книгата в София, макар че останах леко разочарована. Самата книга обаче звучи добре. Би трябвало да е тя (защото я имам и не трябва да се хвърлям на нови книги!) Иначе никоя от книгите, за които Теми е писала през 2019 не съм чела, така че без препоръки оттук.

12. Книга от щанда за нови книги на Сиела през август. - О... август... Алея на книгата ли подушвам? А намаление ще има ли ? :D Алчната ми книжна душица се обажда отсега.

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy