Неща за вършене и свършени - февруари


Понеделникът на годината се изниза - неусетен и пълен с много задачи. Първата половина на месеца ми беше много четивна - успях да завърша няколко заглавия, за сметка на втората - когато трябваше да отделя време и енергия за един (частично предвиден) лекционен курс. Като цяло обаче съм доволна от прочетеното. На практика свърших всичко сериозно запланувано за месеца, останаха само резервните аудио и електронни книги, които са ми за между другото. 
Първо, предупреждение и извинение към хората, които случайно или за първи път попадат тук, и всичките "предизвикателствени" приказки нямат никаква логика за тях :D  Накратко - зарибила съм се и участвам в много читателски предизвикателства. Ако ви е любопитно какви са, може да надникнете ето тук: ТУК

И така! Изпълних две карти от Предсказанието, и макар че си промених избора, едно поле от Романсополито!  През януари прочетох биографията на Стоянка Мутафова - "Една фурия на 90" за читателския клуб, "Татуировчикът на Аушвиц" и "Дом" отново за читателския, "Отвъдземя" на ТАхере Мафи, и "Животът ми като Тиквичка", и завърших месеца с "Момичето в кулата" и  на Катрин Арден.  По някое време планирам мнения за всичките, но за титлата най-интересна книга на месеца се съревновават книгите за Вася и "Дом".  Книгите от трилогията Уинтърнайт бяха едно наистина магично потапяне в руския фолклор, и въпреки че малко не ми достигна Мраз, и все още Наоми Новик ми е фаворит във фентъзи приказките, всяка страница от приключенията им беше удоволствие за четене.
Като едно от най-знаменателните събития на месеца, несъмнено трябва да посоча срещата с Камелия Кучер при обсъждането на "Дом". Вече говорих по-нашироко за това в друг пост и във фейсбук, затова само ще кажа, че тя е супер сладък човек и срещата беше прекрасна. <3 ^_^


Планът ми за февруари се оказа доста по-тежък, отколкото го планирах отначало. Не можах обаче да устоя на изкушението и се записах в Уморения четатон на Теми, Амаиро и Кали. Читателският ми мрашрут за февруари се състои от стандартните клубни и предизвикателни, но и от чечатонни избори.  Ето какво съм отделила за четене за най-краткия (но все пак по-дълъг от обикновено) месец от годината.

Първо, точка клубни. За срещите през февруари ще обсъждаме три книги.  "Татуировчикът на Аушвиц" за тийн срещата, вече я прочетох. "Черният лебед"  на Насим Николас Талеб е за нехудожествената среща, но се оказа, че съм дежурна на датата :/ Няма да мога да присъствам, но засега съм решила да довърша книгата. И накрая, за редовната среща, книгата е "Супа от нар".
Редовните годишни предизвикателства си вървят, затова споменавам само новите условия, върху които ще се съсредотовам. Месечната тема е "книга, чието действие се развива в бъдещето". Засега има на прицел няколко заглавия, сред които "Хронобандити" на Роджър Зелазни и "Гробищен свят" на Клифърд Саймък . От Предсказанието последно извадих карта за Крими - тук грабнах "Девет грешни отговора" на Джон Диксън Кар, тъй като ще мога да я комбинирам с още условия. От Романсополито се паднах на поле с исторически роман, където главната героиня е Wallflower.
Като казах "wallflower" , ето да се посмеете на Гугъл
Определението за този термин е: a person who is introverted and is separate from the crowd, usually at a party. Not particularly shy but are reserved when surrounded by a lot of people and big personalities. Тук ми се ще да прочета третата книга от поредицата за "Хората на херцога" - How the scoundrel seduces. Не съм сигурна обаче дали  главната героиня там, Зоуи, отговаря напълно на условието. Въпреки че не е популярна заради стила си, тя е доста по-шумна и ярка, отколкото условието предполага. Затова прегледах препоръките на съзадтелите на Романсополито по тази точка, и като резервен вариант си харесах "Да завладееш мистър Бриджъртън" от Джулия Куин. Като страничен ефект на всичкото търсене обаче си харесах близо десетина любовни романа, които не стават (поне по анотация) за условието, но се изкушавам да прочета. Е, чака ме цяла романтична монополи дъска за преминаване, може и да им дойде реда!

И накрая третата графа - четатона, в който се включих. Пълният разпис на книгите за него е в самостоятелния постТУК, но ето кои допълнителни книги (освен споменатите по други точки) смятам да включа:
1. Едно томче манга (вероятно Наруто)
2. Аудио - Burn for me на Илона Андрюс. Не успях с нея през януари, дано февруари е месецът ѝ!
3.. Дебела книга - ако реша, че 440 страници са достатъчни за това условие, може да включа "Зимата на вещицата" и да завърша трилогията за Вася иМорозко в рамките на сезона :D
С това, амбициозният ми план за февруари се състои от.... май 8 книги? Малко им загубих сметката. Предвид, че едната се предполага да е манга, другата - къса, а третата - "Девет грешни отговора" вече свърших още в първия ден на месеца и преди да сваря да пусна този пост....може би целта е в рамките на постижимото. Но дали ще са същите 8 книги, които изброих? Ще разберем на края на месеца! :D
А какви са вашите цели са февруари?

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy