[book tag] Mid year freak out book tag

Ужас! Преполовихме годината! А плановете ни за това какво ще прочетем и ще постигнем са кривнали малко или много от предначертания маршрут. Независимо дали това се дължи на грешка в книжния джипиес или е съзнателно решено, определено е простено да се панираш малко по това време и да се опиташ да преосмислиш живота, вселената и всичко останало.

Аз бях тагната за тази равносметка от Марти от Martis writitng , а на свой ред прехвърлям топката на Ася от Asya's adventures in ORL и Лунната мечтателка от Дневникът на един книжен тигър

Преди да започна, искам да призная, че тази година имам страшно много препрочитания. Ще се опитам максимално да огранича участието им в тага. А сега, да започваме!


Най-добрата книга, която си прочел до сега за 2018г.
Хмм, колебая се между няколко заглавия, които се класират много близо едно  до друго. В крайна сметка за фаворит обявявам...
"Нивганощ" на Джей Кристоф. Изключително зарибяваща и кървава :D

Най-доброто продължение, което си прочел до сега за 2018г.
Тук е единствената категория, за която си позволявам да ползвам препрочит.
"Домът на Хадес" на Рик Риърдън. Обожавам тази поредица, а от нея четвърти том ми е любим. Цялата поредица за мен е за герои, които търсят да намерят себе си и мястото си и именно в тази книга те взеха най-важните решения за себе си, отърсиха се от страховете, съмненията и миналото си. Този процес естествено завърши в последния том, но "Домът на Хадес" си остава за мен най-добрата.

Книга, която те е изненадала най-много 
Каква по-голяма изненада от книга, която не знаех коя е?

Знаех само, че е извън зоната ми на комфорт, и затова бе двойна изненада, че много ми хареса. Неочакваната гледна точка, лекият стил комбиниран с мрачните нотки, известният трилър елемент - и докато се усетя, бях я свършила. А книгата се оказа "Стая" на Ема Донахю.

Книга, която те е разочаровала 
Разочаровам е доста силно казано. Тази година не съм имала голямо разочарование, за щастие. "Златото на Кивира" е едно допълнение към поредицата Пендъргаст с историята на поддържащи герои от основната поредица. Книгата беше приятна, направо летях през страниците ѝ и ми помогна да мина на пендъргастова вълна, въпреки отсъствието на агента. Но все пак нещо ми липсваше и въпреки предостатъчния обем страници сякаш не ми достигна мистерия и развръзка.


Любим нов автор
 Отново почти равен резултат. Направо равен, затова разделям този приз между Джей Кристоф и Бен Ааронович.

Нов любим герой
Питър Грант от "Реките на Лондон" на Бен Ааронович.
За Питър съм слушала толкова много, за бога, даже съм фенфиквала за него! :D  Имах малко по-различни очаквания за него и ми хареса повече, отколкото си мислех :D Очарователно разсеян е, точно както очаквах да е, но не беше толкова самовлюбен, с каквото впечатление бях останала. Все още имам проблем с това как да си го представям, между другото. В един момент е Черната Пантера, в друг е Бруно Марс. Много му отива и да е анимиран, така че може да хвърля едно око на графичните новели.

Книга, която те е разплакала
Тази година не е имало такава. "Стая" беше доста драматична, но подходът значително олекоти, а макар че пак много съпреживявах на героите от "Домът на Хадес".  Затова пък миналата година бе пълна с такива книги, затова ще си позволя да спомена някои. "Часът на чудовището" и "Блатното дете" бяха като буца в гърлото и бяха прекрасни, макар че пак успях да се размина с общото мнение, и "Детето" ми хареса повече. "Кралица на кошмара" също ме разби с финала си, на който се тръшках като разглезен книжен фен - знаех, че е по-добре така, но не исках. Друга книга с финал, който ми скъса сърцето беше "Луната, която убива". Така че може да се каже, че миналата година ми поднесе немалко книжни сълзи, ще видим какво ще ми донесе остатъка от 2018

Книга, която те е накарала да се усмихнеш
Има книги, които те карат да се смееш, има и такива, които ти носят топлина и усмивка.
"Писма от Дядо Коледа" на Толкин е побрала толкова уют и щастие между кориците си и докато я четях си мислех, че всяко дете трябва да има подобно късче магия в живота си.

Любимо книжно ревю, което си написал тази година
Тази година нямам :/  Ревюто на "Индор" си е напълно окей например, но поне аз си имам ревюта, които наистина обичам. В писането на които знам, че не просто съм дала най-доброто от себе си, а че съм вложила част от себе си. Такива са гореспомената "Луна", ревюто ми за подкаста WTNV Welcome to Night Vale или на книгите на Робин Маккинли  Beauty и "Съншайн".






Най-красивото издание, което си си купил тази година.
Най-красивото, което си купих тази година, е мисля, "Спящата и вретеното" на Нийл Геймън.
Нежната подвързия от оризова хартия, красивите графики-илюстрации и златните детайли, тази книга наистина е малко бижу.





Коя книга трябва да прочетеш до края на годината?
Хах, трябва няма... но купищата непрочетени книги вкъщи са огромни. Само за статистиката, тази година съм купила двойно повече книги, отколкото съм прочела. Нямам конкретни заглавия, които непременно трябва да прочета, но уж се старая да завършвам поредици. Засега съм се насочила основно към света на Пърси Джаксън, Пендъргаст и наскоро Воините на Посейдон, но както неведнъж съм казвала, книжните ми ангели са отчайващо слаби


И така! Това е от мен :D Всъщност, планирам още няколко поста по случай отчети по средата на годината... но помните ли това, че са ми слаби книжните ангели? По-добре да не се кълна. А всеки от вас също е свободен да се присъедини и да сподели избиват ли му вече чивиите или не :D

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy