[book tag] Inside-out

Отново съм в настроение за отмъкване на тагове :D Всъщност този го видях и в първоизточника -  фейсбук и блога на Егмонт . Преди това обаче го мернах на няколко други блога, и в съзнанието ми се оформи книжна картина с доста различни заглавия (не само на издателството). Затова ето я и "отвътре-навън" селекцията ми, с първите книги, които ми дойдоха наум.

1.РАДОСТ:Има разлика между това дали една книга те разсмива или ти носи радост. В случая, "Домът на Хадес" прави и двете. Помислих си и за Пратчет, но може би заради скорошния коментар във фб, който писах, първо се сетих за Домът на Хадес. Едно - че се смях до премала, но освен това се радвах толкова много за героите, за начина, по който всички те се отърсиха от това, което ги задържаше и намериха себе си. Тази книга носеше толкова силен заряд на надежда, че имам чувството, че ако изгася лампата, ще продължи да свети. Това бе една от книгите, които като свърша, и ми се приисква да се въртя в кръг из стаята, гушнала томчето.


2.ТЪГА: Книга на която сте си изплакали очите. - Наистина, това е една от последните книги, които завърших, но също така е една от малкото книги, на които истински съм плакала. Не го правя често. Но тук на всеки петдесетина страници трябваше да спирам, за да преглътна бучката в гърлото, или да гледам нагоре и да мигам, докато сълзите се махнат. На няколко места спирах и я хвърлях настрани, защото не можех толкова, не и наведнъж, не исках да зная какво ще стане, но знаех. Мамка му и книга. Бива ли от книга толкова да боли.

3.ОТВРАТ: Дразнещ/отвратителен герой-също нещо скорошно. Бих превела заглавието на книгата като "Копнеж" или нещо подобно. Но зад хубавото заглавие и нежната корица се крие най-противната главна героиня, с която се бях сблъсквала. Фактът, че се предполага да е протагонист и да ѝ съчувстваме, и че разказва от първо лице - хич, ама хич не помогнаха.



4.БЯС ЛЮТ: Книга с много битки и екшън- За такава категория отново има много кандидати. За да смаля кръга, се спрях само на тазгодишни четива и честта се падна на "Възпламеняване" . "Игрите на глада" си вървят със здравословна доза екшън, макар че в книгите, с лаконичността на Катнис, се усеща по-малко отколкото във филмите.

5.СТРАХ: Книга, която те е поизплашила - когато стане дума за хорър, обикновено първо ми идва наум "Пусни ме да вляза" на Линдквист. Този път обаче се спрях на подгласник - Джон Конъли, защото взех една негова от библиотеката за препрочит. Конъли е подгласник всъщност най-вече защото е трудно да се спра на една от книгите му. Обожавам всичките му, и общо взето всичките му са пробуждали страх на едно базисно, дълбоко ниво. Реших да постна "Черният ангел", но наистина - и "Всяко мъртво нещо", и "Нечестивци", и "Нощни приказки" биха могли пълноправно да заместят.

Та това е спонтанната ми селекция за "Отвътре навън" :D

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy