Неофициален Трибагрен четатон

 

След Полярния четатон през февруари любовта ми към този вид тренировки определено набра скорост :D Затова и реших през месец март поне за лична употреба да изтупам от прахта Трибагрения четатон. Ако случайно следите от по-дълго време страничката ми, това е четатон, който организирах няколко пъти в миналото и където целта е да четем книги от български автори. Защо казвам "за лична употреба" ли? Защото за разлика от предните пъти този път няма да се ангажирам с правене на отделно събитие и разпространяването му по групите - късно взех решението, а и имам доста ангажименти, за да го направя като хората; не знам дали ще имам време да задавам въпроси и предложения всекидневно както при предните издания; също така почти със сигурност този месец няма да ми остане време да ушия подарък за някого както преди. Но! Ако някой от вас си търси извинение да прочете повече български книги, нека да се чувства поканен! А иначе, надявам се май месец, около 24, да спретна по-официален четатон

Реших да си ползвам условията от последния Трибагрен четатон, с изключение на последното, което е малко разширено, и да си дам целия месец март, за да ги изпълня. Малко тъжно е, че и две - три книги, които включвам, също са от предния четатон, защото така и не се наканих да ги прочета досега.  Предизвикателствата, които ще пробвам да изпълня и съответно книгите, които съм предвидила за тях, са следните:


1. Книга с корица в един от цветовете на знамето - "Ти ли си Тя?" - Светлин Трендафилов . От съвременните поети много малко са ми привличали вниманието - но си признавам, че и нямам кой-знае каква експозиция. Благодарение на една колежка отидох на представянето на тази стихосбирка, и чутото определено ми допадна. А освен с бялата си корица, тази книга ще се впише и в годишното предизвикателство на читателски клуб Орбита за поезия.

2. Книга с исторически, фолклорен или митологичен елемент  - "Вълчи разкази" - Васил Попов. Момичетата от инстаграмския клуб избраха тази книга за март, а и на мен ми се върти в полезрението от известно време. Книгата е налична безплатно в електронен вариант и се надявам да ми хареса!

3. Книга, избрана заради корицата - "Денят, в който мама отиде на небето" - Петър Станимиров. В този случай, избрана по-скоро заради илюстрациите :D Много харесвам илюстрациите на Петър Станимиров и докато кротко и полека се опитвам да събера колекцията "Върхове" с негови корици, реших да пробвам тази книжка - надявам се да не е твърде страшна!

4. Книга, написана преди 2000 г - "Перпендикулярно време" - сборник български хумористични фантастични разкази.  Отначало мислех да прочета нещо от Любен Дилов, но хумористичната част в този сборник ме привлече. Освен това, той също има участие с разказ.

5. YA или детски роман - "Мина и магията за предсказание"  - Весела Фламбурари.  Този месец завърших първата книга, и ми се иска да се впусна във второто приключение още докато всичко ми е топло-топло. Освен това ми е любопитно как ще се развие нататък Мина, и да прочета повече за Ренко и близнаците.

6. Започната, но недовършена книга/ поредица - Орисия -  Стефан Стефанов . Хич нямам късмет с тази книга. Знам, че болшинството отзиви за нея са много възторжени, но на предния четатон едвам я избутах до половината. Надявам се този път да я завърша - не обичам да оставям недочетени книги.

7. Книга на автор от града / района, в който сте родени / живеете.  "Тракийският код" - Владимир Сълов. При предните четатони залагах на автори от моя роден град Бургас. Този път реших да разнообразя и да избера от Варна. Владимир Сълов е преподавател в Икономическия университет и дори присъствах на представянето на книгата.

8. Книга с нещо "лично" - срещнали сте се с лично с автора (на живо или чрез електронно представяне на книгата), препоръчана ви е лично от книжар или блогър, подарена ви е от близък приятел  - "Невидена река" - Мирослав Моравски. Тази книга горещо ми бе препоръчана от Десислава Сивилова и си чака реда от лятото (което за моите мерки е много кратък срок на изчакване :D )

И тъй като едно от любимите ми неща за четатоните е да си направя разпис на плановете, ето и страничките от дневника ми:


 И така, имам си поезия, разкази и романи; фентъзи, фантастика, историческа мистерия и любовна лирика; 6 хартиени издания, едно електронно и едно аудио. И да, нарочно си избрах няколко тънки книги, защото искам да вместя още заглавия от читателския клуб в месеца :D 


По принцип, когато официално организирах четатона,  една книга можеше да се брои за толкова точки, за колкото успеете да я вместите. Но тъй като сега си давам цял-целеничък месец, ще се опитам да не комбинирам много. (Предните пъти, когато организирах, четатонът бе с продължителност 2 седмици. Не за друго, а защото фейсбук не ми даде да създам събитие с по-голяма продължителност).

Друго нещо, което ми се иска да свърша в този Трибагрен месец, е да наваксам с ревютата на български книги.  Ето това са заглавията, които съм прочела и си чакат ревютата - всъщност, на една част са почти завършени, и имат нужда само от малко изтупване, оформяне и да натисна бутона "публикувай".

1 "Живот в скалите" - Мария Лалева

2. "Лицата на Филипините" - Наталия Бояджиева

3. "Денят на инвикта" - Николай Пеев

4. "Приключенията на Лиско" - Борис Априлов

5. "Приключенията на Лиско по море" - Борис Априлов

6. "Да се влюбиш във вещица" - Калина Иванова (имам само видео ревю)

7.  "Приказка за магьосници, физици и дракон" - Геновева Детелинова (имам само видео ревю)

8.  "Софийски магьосници" - Мартин Колев

9. "Сините пеперуди" - Павел Вежинов

10. "Майката на дъщеря ѝ" - Даниела Петрова

11. "Шантавия до шия" - Радостина Николова

12. "Нощ" - Камелия Кучер

13. "Лисицата" - Галин Никифоров

14. "12 фантастични разказа с неочакван край" -  Делян Недев и Стоян Новаков

15. "Мина, магиите и бялата стъкленица" - Весела Фламбурари

16. "Балада за Георг Хених" - Виктор Пасков

И така, това са трибагрените ми планове за месец март. Ако ви звучи интересно, чувствайте се поканени да се включите, а и тъй като това е "неофициално" издание на четатона - да персонализирате условията така, че да ви паснат. В крайна сметка, важното е да прочетем малко повече българска литература.

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy