Полярен отчет

 


Този месец не ми остана много време за публикуване. За щастие, обикновено натовареното ежедневие не ми се отразява на четенето, и въпреки че обичам да си поддържам страничката, приемам това като плюс - книгите > социалните мрежи. Във всеки случай, последният пост, който споделих, бе за Полярния четатон. В рамките на отредената му седмица успях да прочета изцяло 2 книги и да преполовя още една, но по пример на Ани от Book Fantasy реших да го разтегна в рамките на целия месец. Така успях да си прочета всички планувани книги... без самото полярно фентъзи! Въздъх.

В началото на четатона си избрах да бъда отбор "Полярна мечка", и ако не бъркам, май точно той спечели ... но без моя помощ - като ужасен отболен играч не си отчитах страниците ~тъне от срам~

Ето какво в крайна сметка успях да прочета за различните предизвикателства за моя отбор:

1. Полярно фентъзи - тук си признах, че останах пас. Предвидената ми книга беше "Лявата ръка на мрака" на Урсула ле Гуин, но не стигнах до нея. Донякъде тук мога да броя "Мина, магиите и бялата стъкленица", която иначе е предвидена за друга точка


2. Студена дума - "Мълчанието на белия град
" - Ева Гарсия Саенс де Уртури. Бяло - сняг - студ, звучи логично, нали? Тази книга много неочаквано се намърда сред така добре подредения ми четатон. Яна от Изрезки от мисли ми похвали ентусиазирано тази поредица още миналата година и когато видях трите книги в библиотеката, нямаше как да изтърва да ги взема. И определено не съжалявам - страхотна криминална история и герои, наратив, който те кара да искаш да четеш още и още, и едно пълно потапяне в баската култура отпреди и сега. Всъщност, виня тази поредица за провала на четатона си, защото след "Мълчанието на белия град" веднага подхванах  втората, "Ритуалите на водата", а в момента дочитам третата, "Господарите на времето". Но това отклонение от плановете си заслужаваше и горещо препоръчвам книгите на любителите на трилъри и криминалета, на търсещите жанрова европейска литература и изобщо на всички. 5/5 звезди за "Мълчанието", както и за другите прочетени досега.


3. Бяла корица - "Силата на навиците" - Чарлс Дюиг. Тази книжка ми допадна неочаквано много, най-вече защото избира да погледне на навиците от невро-физиологична гледна точка. 5/5 звезди


4. Чувство за уют - "Малкото кафене в Копенхаген" - Джули Каплан. Тази книжка ме изненада приятно, че не започва с това как млада ентусиазирана девойка решава да отвори кафене. Такова, естествено, има, и се превръща в сборен пункт за всички. Самата история няма да остави особено трайни спомени у мен (предполагам), но беше сладка, а и много обичам идеята за хюга. 4/5 звезди

 

 

5. Пътешествие - "Мина, магиите и бялата стъкленица" - Весела

Фламбурари. Много се зарадвах, когато тази поредица се появи в Сторител, защото ѝ бях хвърлила око от много време, но първите книги бяха изчерпани. Светът и героите страшно много ми харесаха, може би с изключение на главната героиня - Мина; по-скоро чакам тя тепърва да се развие в следващите книги и да ми стане любима. Засега се чудя дали да закръгля по-скоро към 4 или към 5 звезди, но със сигурност ще продължа да слушам трилогията.

Освен всичко друго, "Мина" неочаквано добре се вписа в темата на четатона. Книгата започва в един изключително заснежен Балчик, и една част от пътешествието преминава в зимна обстановка, с всичкото съпътстващо мръзнене :D Затова и се чудя дали да не броя книгата и към основната категория - "полярно фентъзи" и да обявява победно, че съм изпълнила всички точки :D Но и така да е, яд ме е, че не успях да прочета "Лявата ръка на мрака" и се надявам да ѝ се наканя скоро.

Та това е отчетът ми за Полярния четатон! Беше много забавно преживяване, и ще си отбележа да следя и догодина за този читателски маратон. И тъй като набрах сега скорост, реших за месец март да си спретна, поне за себе си, Трибагрен четатон. Ако сте следили страничката ми преди, това е четатон за български книги и автори, който организирах няколко пъти. Този път... няма да има по-мащабно организиране, но ако някой иска да чете бг книги през март, е добре дошъл да се присъедини. Конкретни заглавия и точки, по които смятам да се предизвикам ще споделя в следващия пост (но по всяка вероятност, тъй като ме мързи, ще ползвам категориите от предния четатон).

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy