Журналести работи

Когато старата година свършва и новата иде, значи е време за... нови тефтери и планери. Значи, да ви предупредя :D Това не са са специални планери с калиграфски заглавия, страници - произведения на изкуството и изобщо въплъщения на реда. Не може да се нарече и Bullet journal, защото едва тук-там се мярва някое булетче, а пък за разпределение по дни и дума да не става.
BuJo манията стана много популярна напоследък. Аз винаги съм се дърпала от идеята за планери и дневници, защото някакси стоят против хаотичната ми същност. Но въпреки че и за журналите има супер много клипчета и наръчници как да си ги водите... всичко е пожелателно.  Ако не ви е приятно да си ги водите, значи не го правите правилно (както и с повечето неща) . Най-накрая ми увря главата за това :D И когато получих от БОПС първата тетрадка от снимката, реших да се пробвам.

На снимката първите две тетрадки са с нещата ми от 2018. Останалите съм заделила за 2019.

Моите странички и теми са хаотични, следват се общо взето без ред, но ми вършат идеална работа. Все пак, за догодина смятам да си ги направя поне първоначално по раздели. Или поне в началото ще си стоят манджа-календарчетата, за да не се отчайва другарчето ми като  отгръща да види какво сме яли предните месеци, за да отговорим на вечния въпрос "Какво ще вечеряме?".

Книги:
Прочетени книжки 2018
В книжните странички си отбелязвам списъците с прочетени и купени книги за годината, поредиците от книги, които имам/искам да прочета, както и напредъка ми с различните предизвикателства, четатони, и книжни клубове.


 За догодина съм решила да отделя за целта рисувателния тефтер с котките и да изведа всичките книжни неща там. Както е стигнало, май ще стигнат да го запълнят, а той самият, въпреки че е супер сладурски, не е подходящ за другите ми страници.
Купени книжки 2018... хлип и въздъх

Тракерът за купени/прочетени книги го почнах сравнително късно през годината, и то като изпробване на неща, които искам да включа за догодина. Беше много забавно, когато Другарчето ме видя да чертая "Купените". "За какво е това?" - попита той. Аз обясних. "Ама защо е толкова дълго?" "Колко книги мислиш, че съм си купила досега?" "Ъмм... 12?"
*истеричен смях*
"Ама къде са и как си ги внесла вкъщи?!?"
Милото то :D

Какво искам да пробвам в този раздел за догодина: "Цветната библиотека", която почти сигурно сте виждали в пинтерест - с рафтовете, където всяка следваща книга е оцветена според жанра си.

Книж-зарядки. Като маратони, но само загряваш.

Сравнително към този раздел са и филмите и другите предавания, които си отбелязвам.

Готвене и домакинство:
МАНДЖА-КАЛЕНДАР!


 Манджа-календарът или Monthly meal spread! Една от любимите ми страници. Тъй де, манджа. Това го попълваме пост-фактум с какво съм готвила, и както казах, го разгръщаме като се чудим какво да ядем. Обожавам си ги тези календарчета, най-вече заради секси италианското брашно, чиито опаковки използвам за направата им. Както и един също много вкусен руски зефир с опаковка в същия пин-ъп стил.

Освен това в този раздел си отбелязвам кога са датите на разни неща за сменяне, като се почне от гъбата за чини и филтъра за вода, до смяна на чаршафите и чистене на хладилника. Забравям. Хич не ме гледайте така.

Пари и финанси:
Тук основно са двете ми спестовни предизвикателства. И за двете съм говорила в постовете за Книжното спестовно предизвикателство. Едното е "356" (различна сума се отделя всеки ден), другото - 10% от коричната цена на всяка книга. И за двете искам да измисля по нагледен вариант, защото първото сега е сгъчкано на твърде малко страници, а второто - при книжните списъци.
Правя си и разпис на дневните харчове, но определено имам нужда от по-стриктен бюджет.
Към този раздел си отбелязвам и направените по интернет поръчки, кога и откъде ги очаквам, и колко имам да плащам за тях.

Лична грижа:
Лак тракерче :D

Тук преливам от различни мини тракерчета, просто защото е забавно :D Като се почне от тракер за цветовете, с които се лакирам, после на маските, които си правя. Списъци с любими продукти, козметика, която искам да пробвам или от която съм доволна и искам да ми остане част от рутината. Защо? Защото е забавно да си ги отбелязвам.
Тренировъчен календар

Естествено, има го и стандартния дамски календар, както и тренировъчен тракер, от който периодично избърсвам прахта. Това е една от най-очарователно хаотичните ми странички, изпълнена с рандъм тиксо, гърба на картичка от кутия - май Фулбокс, емблемата от свещта на Хърмаяни от Бопс и стикери от различни източници. Бонусът да събираш боклучки :D Пробвах и с календар за извървените крачки, но не съм доволна от нито един акселерометър - нито от телефона, нито от гривни.

Блог:

Както и при манджата, не успявам да планирам занапред... Но поне си отбелязвам какво кога съм пускала и дали е било в блога, или само във фейсбук. (shout out to другарчето, което ми събира и хербаризира цветчета).


И нещо, за което трябва да благодаря на вас, читателите. Имам и страничка - тракер на последователите на блога. Когато дърпах линията, единствената причина да я направя толкова дълга, бе, че имах празно пространство на листа. Никога не съм и подозирала, че ще изпълня и половината от случайно посочените цели. Затова благодаря на всеки от вас, който е решил, че ще му е интересно да следва и да чете блога ми - всеки път, когато запълня още един сегмент в лилаво, преливам от радост.

Благодаря за следването, книжни душки!

И с това смятам да завърша обиколката из халваджийските си тефтери. По подразбиране, показвах само сравнително пригледните страници. Има някои, които са пълен ужас, но не ми пука :D Когато ми притрябва нещо, просто отварям - и пиша. Може да са месечните ми дежурства, или списък с багаж за командировка. Пиша и лепя случайни нещица наоколо :D

А вие поддържате ли някаква форма на планер или бележник?  Ако да, кои са любимите ви начини и странички? Хвърлили ли сте око на нещо от пинтерест ?:D Аз винаги си търся нови неща, особено ако са подходящи за бездарни хора като мен :D

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy