За вършене и свършено - юни

Май отмина, и определено беше вълнуващ месец за мен, в читателско отношение! Както сигурно знаете, защото ви продъних ушите, през май се проведе второто издание на Трибагрения четатон за българска литература. Благодаря на всички, които се включиха! Другото събитие бе старта на Ютуб канала към блога, така че всъщност може да видите този пост и във видео вариант.


Извън четатона също успях да почета малко. Преди старта му завърших:
1. "Деца от кръв и кости" на Томи Адейеми, за англоезичния читателски клуб. В крайна сметка май ѝ давам 3 звезди. Колебаех се накъде да закръгля, но тъй като съм от хората, на които не им допадна особено финала, реших да е към 3.
2. "Дете 44" - Том Роб Смит. 5 звезди. Много тежка книга, с атмосфера пропита със страх, която обаче не можех да спра да чета, след като преглътнах първите глави.

За четатона успях да мина четири книги, с които покрих всички точки:
1. "Софийски магьосници" - Мартин Колев - и сууупер много им се изкефих :D Много се забавлявах с тази книга, опасявах се, че на втори прочит Свилен ще ми мрънка твърде много, или нещо друго няма да ми хареса, но до последната страница беше перфектна :D Айде сега да напиша ревю, и да се мятам на следващата!
2. "Приказка за магьосници, физици и дракон" - Геновева Детелинова. Тази книга много я обичам, но изобщо нямах намерение да я включвам сега в четатона. Обаче толкова много хора говореха за нея, че накрая не устоях и я препрочетох. Отново. И пак се смях буквално на всяка страница.
3. "Сините пеперуди" - Павел Вежинов. Оказа се, че съм чела "Един есенен ден на шосето"! Беше ми много гузно, че никога не съм чела Павел Вежинов, та ми олекна, че си спомних разказа още от първите абзаци. В историите си тук Вежинов засяга въпроси, които от една страна са многократно обсъждани, но същевременно и непреходни.
4.  "Самодива" - Краси Зуркова. Поредната книга напоследък, която ми разкъсва мнението. Историята и стилът на авторката много ми харесаха, но романтичната връзка беше направо ужасна.
5. "Приключенията на Лиско по море" - Борис Априлов. Завърших тази книга след четатона, но умирах от нетърпение да прочета това книжле, та да чакам условия, в които да го вместя. Отново, страхотен текст и прекрасни илюстрации от Мира Мирославова.

Едно друго книжно събитие през май, е че почти съм попълнила колекцията си Библиотека Галактика! Още 4 книжки и ще съм горд притежател на всичките 123 томчета. Липсват ми номерата 2 "Двойната звезда", 6 "Тайнственият триъгълник", 120 "Кухият човек" и 121 "Човекът в лабиринта". Ако случайно продавате тези книги на разумни цени, дайте ми знак :D Междувременно кротко работя по другия си галактически проект - прочит или препрочит на книжките, и ревюта на всяка от тях. Засега съм готова с три!


Сега е време за малко планове за юни! Но с уговорката, че точно след като заснех видеото, видях едно събитие в края на месеца, което донякъде ще промени плановете ми. Това, което виждате горе сигурно ще се запази... но май няма да стане плана с това да я карам по-лежерно този юни :D Eдна част обаче, която няма да се промени, е читателският клуб:

Започваме с тийн подклуба, и книгата за юни е "Задръж звездите още миг" на Кейти Хан. През май гледах "Марсианецът" по едноименния роман на Питър Уотс, така че съм в настроение за космически истории с малко герои.
"Пътешествие под звездите" от Филип Жак е книгата за нехудожествения клуб,  и както заглавието подсказва е пътепис, което ще внесе малко разнообразие, докато още не може да се пътува свободно.
Книгата за редовната среща ще е "Споделеният апартамент" на Бет О'Лиъри, и съм супер доволна от този избор! Заглеждам и се каня на тази книга още откакто излезе, историята ми звучи нестандартно и интересно.
И общо взето, от клубните книги се надявам всичко да е оптимистично :D Не съм на мрачна вълна!

Във форума, темата за Месечното предизвикателство през юни е "Книга, препоръчана от приятел, блогър или книжар". Тук имам доста избори - мога да дублирам тук "Споделеният апартамент" защото съм чела и слушала доста ревюта за нея.  И още един вариант за месечното предизвикателство е книга, която приятелка на другарче от читателския клуб ми даде да погледна като бета читател; мисля, че това също влиза за "препоръка от читател".

За събитието, което ми разбута плановете (но по хубав начин :D ) ще ви разкажа малко по-късно :D Исках обаче да пусна този обзорен пост сравнително навреме. А вие с какво ще се похвалите за месец май?

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy