Блогърско месечно предизвикателство - септември


Миналия месец Марти от Marti's writings предложи всеки месец да четем по различна тема, като участниците се редуват да избират. Аз доста се забавих с отчитането ми по предишната тема, която беше "Комикси и графични новели" и за която прочетох тази Дедпул антология, първите два тома на мангата Godchild, както и графична новела по "Цветът на магията" на Тери Пратчет. Та, затова и новата тема се появява със закъснение, въпреки че на мен се падна да я избера. Обсъдихме и решихме срокът да е по-късичък този път, та другия месец да почнем начисто. Затова срокът е от днес до края на месеца, като отчитането (по възможност с ревюта) e в последните 5 дни от месеца.

Спряхме се на по-широка тема, която може да бъде комбинирана с други жанрове и по която сигурно всеки има все нещичко да го чака на купчинката за четене. И така, темата е... Исторически роман. Може да комбинирате с други стилове по желание - кеф ви примерно исторически романс, кеф ви алтернативна история, или някой древен детектив, който рови загадки.

А сега, какво да ви препоръчам? Много неща!


  • Алтернативната история е очарователен, но недостатъчно популярен поджанр. Тук горещо препоръчва поредицата "Без душа" на Гейл Каригер (линк към стария ми блог), "Левиатан" - Скот Уестърфийлд и поредицата "Темерер" на Наоми Новик. Всъщност, засега намеренията ми са да препрочета именно една от последните две и да се амбицирам да завърша поредицата.
  • Хубаво алтернативна, но истинското си е истинско. Има много книги за реални хора и исторически моменти. Последните месеци преиздаването на "Дневникът на Ане Франк" пробуди интереса на читателите към нея. Признавам, не съм чела. Може би сега е моментът? Драматични класики на Дикенс и на Юго също причакват тук, както и любимият ми Дюма. А пък как ми се препрочита "Граф Монте Кристо", та да се възстановя след мюзикъла, не е истина.
  • Българската история също е отразена в множество книги. Битката между агитките на "Железният светилник" и "Тютюн" никога няма да угасне (отбор "Тютюн" бтв), но има и много по-нови заглавия. Ето, вече излезе трейлърът на "Възвишение" на Милен Русков, поредното нещо за наваксване, барабар с "Време разделно" и "Изгубени души", например! Това е подточката, в която се срамувам колко все изоставам с българската литература, но може да хвърлите непредубедено оче към първата ми среща с Алек Попов в лицето на  "Сестри Палавееви в бурята на историята"
  • Историческият криминален роман е жанр сам по себе си. Моите любимци са Лора Джо Роулинг с поредицата за самурая Сано Ичиро, Ян Ван Хелсинг и Борис Акунин, но само с първите романи за Ераст Фандорин. "Турски гамбит" и "Левиатан" са сред любимите ми от последната поредица. Тук ще вмъкна и Николай Пенчев с неговите средновековни загадки, които ми харесаха доста. Чела съм само "Кръв по снега", но тя беше лек и приятен роман.
  • История с щипка мистика, защо не? Това донякъде съвпада с първата категория, но тук пък искам да акцентирам на "Друговремец" - епична сага, която запраща медицинската сестра Клеър от 1945 година два века назад - в сърцето на британско-шотландския конфликт. Джейми Фрейзър е съкровище, а Диана Габалдон пише страхотно. Накрая на тази книга получих главоболие, защото 800 страници не е добра идея да се четат на един ден.
  •  И накрая, исторически романс! Къде без него! Самоотвержени рицари или недотам джентълмени, нежни девойки или измамни съблазнтилки - този жанр винаги е жертва на много критики, но понякога е идеалното нещо за разпускане. Преди няколко дни завърших "Слепият херцог" на Теса Деър и много се смях. Друго любимо заглавие е "Красавицата и звярът" на Аманда Куик, а "Време за всичко" беше очарователна история за време, за което аз поне преди не бях чела - Гражданската война на САЩ.
Така де, вие се чувствайте свободни да четете каквото си искате, и не се свенете да споделяте идеи. Резултатът от четенето пък може да споделите от 25 септември до края на месеца, а някой от преборилите се ще избира октомврийска тема. Пълните правила ги има на блога на Марти, а вие се чувствайте свободни да четете с нас!

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy