Неща за вършене и свършени - февруари

Януари свърши! Така нареченият понеделник на годината за мен беше доста силен откъм четене. Прочетох 7 книжки,  с което се възхитих от себе си, като повече от половината от тях бяха български!

Започнах годината със "Сянката на вятъра", за която докладвах подробно в ревюто ТУК
Продължих с клубните книги със "Списъкът на живота", която беше бърза и кратка, приятна, макар и не особено паметна. Даже дръпнах напред с клубните планове, прочитайки "Откраднато", и после "Обречено" на Искра Урумова, за които ще докладвам скоро. Остава ми още само един том в магичния самодивски свят.  Българското присъствие продължи с първата книжка за мотовете на Радостина Николова - "Здравей, ново утре!". Влюбих се в илюстрациите, а съм сигурна, че и историята ще се превърне в любима на много деца. Разнообразих малко с препрочит "Бундори", втората Японска загадка на Лора Джо Роуланд, а на финала на месеца завърших първата си аудио книга от Сторител - "Стаята" на Богдан Русев, която ме запозна с много симпатичния частен детектив Ники Вълков.


Както споменах, пробвах платформата Сторител, и силно я одобрявам - ако ви е интересно мнението ми за нея, и за другите аудио места, които съм пробвала - прегледах ги тук  Обобщих и 9 причини защо си струва да пробваме аудио книги през 2019 , ако имате съмнения :D

Втората кутия на Muggle Struggle Subscription box беше страхотна, а дори по-готини са момичетата, които я правят, и които се съгласиха да ми пратят, въпреки че закъснях с поръчката.

Харчовете ми за книги през януари се ограничиха само с 10 лв абонамент към Сторител, а новите физически книги, натрупани вкъщи, са само 3 - колекцията "Земната лястовичка" и "Перлата на Елирия" на Анна Кабанова, които спечелих от авторката <3 Благодаря!

След такъв силен месец, надявам се през февруари темпото да не се забави - или ако се забави, то да е за сметка на ревюта, защото доста изоставам там :D

Плановете ми за този месец, както обикновено, са клубни и предизвикателни... но този път малко по-малко.

Книгата за интернет дискусията на клуб Орбита този месец е последната част от трилогията на Джоджо Мойс. Аз обаче още не съм чела "Аз преди теб", затова реших да съм пас, въпреки че някой ден определено ще наваксам.

За реалната среща книгата беше "Откраднато", която вече прочетох, както се похвалих : За мое наистина огромно съжаление, май няма да мога да отида на дискусията на живо, защото имам дежурство. Толкова се зарадвах като избрахме книгата, и чаках с нетърпение срещата -още повече, че и авторката ще присъства! Вярно, вече бях на среща с авторката и имам автографи, но е друго, когато вече си чел книгите, и може да се включиш в дискусията :/

От предизвикателствата реших да се откажа от "България чете". Не знам защо, но никак не ме амбицира и ангажира, а по принцип толкова обичам предизвикателства... Хареса ми и идеята и не мога да посоча конкретна причина защо това не сработи с мен, но е факт.

И така, какво остава като план за февруари тогава?
Ами, най-напред, смятам да си довърша самодивската трилогия. Остава ми "Опазено", която също е тъничка. Може да я прочета на 17, един вид като компенсация, че няма да мога да ида на срещата. :(

От форумните предизвикателства по-конкретно ще се заема с Месечното, където темата е "Герои в униформа", за което нямам абсолютно никаква идея какво да чета.... Засега. Планирам разходка из библиотеката си, и да спретна един пост с идеи и предложения. :D

Следващо е  Предсказанието, от което изтеглих "Книга, която избра заради корицата". Имам доста книги с красиви корици, но имам и няколко, които конкретно избрах заради корицата - "Изрисуваният камък" на Чемби Чембърс и "12 Доктора, 12 истории".

Дори смятам да помоля за малко помощ в избора. Мисля, че повечето от вас са запознати с изданието на Студио Артлайн. Въпреки всеизвестната ми любов към Доктор Кой, именно корицата бе водещата при закупуването на тази книга - защото вече я имах в оригинал. Английската версия обаче беше доста по-семпличка, и като видях този разкошен Тардис, просто знаех, че трябва да го имам. Така че, дали да бъде българската версия на докторските приключения?

Или пък да бъде изключителната изработка на "Изрисуваният камък"? Сериозно, не съм виждала досега книга, чиято корица толкова да отговаря на заглавието си? Не знам каква шпакловка е това, но е изключително солидно. Нямаше как да не се впечатля от изработката на тази книга, и когато я видях във фейсбук, тръгнах да я диря. Спазвайки сложни указания и след срещи с потайни хора и тайни знаци, я получих под тезгяха. (добре де, хиперболзирам).

Признавам си, досега не съм събрала смелост да отворя книгата. Страх ме е как ще се държи в ръцете ми. Да не би да се разпадне и да изгубя това бижу? Да не би да получа тендовагинит от теглото ѝ? Но същевременно мисля, че е крайно време да се запозная със съдържанието :D

За кого гласувате?

Извън тази дилема, другите неща, които са на преден план в читателския ми списък са "Изкуплението" на Гери Йо, което не си дочака реда през януари; "Вампир в Атлантида", която започнах на английски (и абсолютно мога да шипвам); и на аудио - "Къщата" на Богдан Русев. Смятам да започна и "Земната лястовичка" - смятах това да ми е книгата с научна фантастика за "България чете" - въпреки че, както казах, самото предизвикателство не ме привлича нещо, не значи, че книгата трябва да отпадне.

А вие какво ще четете през най-късия месец?

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy