[book review] "Арктическият инцидент" - Оуън Колфър


Заглавие: "Арктическият инцидент"
Автор: Оуън Колфър
Издателство: Прозорец / Сторител
Жанр: детски, тийн, YA, приключенски, фентъзи
Топчеста оценка: 5 звезди
Бележка : аудио книга

След като майка му си връща разсъдъка, младият Артемис Фоул ограничава злодеянията си до това да тормози психотерапевтите, които му назначават в скъпото частно училище, и някоя и друга тайна транзакция. И естествено, не спира да следи за вести от изчезналия му преди години баща... Но когато най-накрая получава информация, че той може би наистина е жив, след дългото чакане тя му се струва почти невероятна. И точно да  се впусне по следата.. се намесват феите. На полицията на Низшите елементи хич не им се вярва, че Артемис се е отказал да се меси в делата им. Когато те откриват, че някой снабдява шайки гоблини с оръжия и с човешки батерии, първият им заподозрян е Фоул - младши.  В крехък съюз със старите им познати - капитан Бодлива Зеленика, полковник Кореноплод и кентавърът Вихрогон, младият гений и верният му Бътлър трябва да докажат невинността си, да им помогнат да открият истинските предатели, да потушат бунт и да спасят баща му.  Нищо работа.

Артемис Фоул се завръща за второ приключение в света на феите! :D 
Любимите ми герои от първата част отново са тук, но голямата разлика е, че този път Артемис и феите са на една и съща страна. Сключили са временно примирие и договор за взаимопомощ. От една страна, това беше готино - не ми се налагаше да си разделям симпатиите между два отбора, които еднакво харесвам. От друга, е малко жалко - защото едно от най-оригиналните и ценни неща в "Тайната на Артемис Фоул", е че главният ни герой там е доста безскрупулен. В тази книга младият Артемис е поомекнал - заради това, че майка му вече е здрава, заради реалния шанс до спаси баща си и да събере семейството си отново. В тази книга това води до неочаквани постъпки - той неведнъж рискува живота си за приятелите си, и дори се извини! Да, знам - и аз заподозрях, че Вихрогон нещо е влязъл в мозъка му и го е препрограмирал. И да ми липсваше малкият зъл гений отпреди обаче, няма да си кривя душата - този по-мил Артемис също си го обичам. Харесва ми, защото този Артемис е и отражение на факта, че има родител, на който да се осланя и приятели, на които се доверява. Ако обаче всичките ми излияния са ви наплашили, че тази тийн поредица се е превърнала в сълзлива сапунка - не бягайте през глава! Престъпният характер на Артемис и склонността му да взима жестоки решения все още са на лице и именно те ще спасят положението неведнъж.

Ако от първата книга този подземен вълшебнал свят ви е легнал на сърцето, то и втория том ще ви се стори като истинско угощение. Аз поне бях така - всеки елемент на фейските технологии, излязъл от авторото въображение ме караше да се радвам като малко дете на бонбонки. Този път на фокус е конфликтът между две високотехнологични фейски фирми, така че е очаквано книгата да ни позволи да надникнем в нови и стари фейски технологии - от вълшебни крилца до оръжия "Зурла" - и още един път, адмирации към преводачите за така готино адаптираните имена :D Освен въведение зад кулисите в технологичния свят на низшите елементи, в "Арткическия инцидент" има и хм, анатомични разкрития. Признайте си, забавлявахте се с анатомията на джуджетата предния път, а аз тук се разсмях до сълзи при начина, по който се разви казуса с илеуса на джуджето Свирчо (макар че може и да е професионално отклонение :D ) Но гоблините от Бюа Кел и склонността им да си ближат очните ябълки е точно от тези детайли, които карат децата да заобичат четенето. Знаете, че съм права. :D
Относно аудиото, тази книга е прочетена от същия актьор, както и първата. Мисля, че вече съвсем свикнах с начина, по който представя героите, и за разлика от оплакванията ми в ревюто на "Артемис Фоул" 1, тук нищо не ме дразнеше. И като съдържание, и като изпълнение, "Арктическият инцидент" си беше кеф от началото до края. И предвид тематиката, е идеално за студените месеци :D  Както стана ясно, аз слушах тази книга от Сторител. Надявам се обаче, че догодина ще видим "Арктическият инцидент" преиздадена от издателство Прозорец, и то с красива корица  - както първата книга видя повторно бял свят тази година. Ако нямате търпение дотогава - слушкайте, или дирете старото издание. Струва си!

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy