[tag] Планетно-книжен таг

Този таг е творение на Марти от Marti's writing :D Веднага щом го видях, много го харесах, въпреки че ми стана тъжно, че Плутон отсъства. За мен винаги ще си планета, Плуто, с малкото си сладко сърчице, но нека сега се заемем с останалите.

1. Меркурий - най-малката планета - любима книга под 100 стр.
Такива четива едва ги приемам за книги - по-скоро за разкази или новелетки и рядко ги срещам самостоятелно. Затова и отначало този въпрос много ме затрудни. Сетих се обаче за колекцията Мистериозно-виртуозно. Оттам любимецът ми е "Частна заемна бибилотека и хранилище "Какстън" - истинско бисерче изпод перото на Джон Конъли.
2.Венера - обратно въртене - книга, за която мнението ти е обратно-противоположно на общото.
Най-драстична е може би разликата ми с общото мнение за Стивън Кинг. Някои сюжети ме привличат, но като цяло не ме печели. Иначе често мнението ми леко се отклонява от общото - например да дам средна оценка на обичана книга или да превъзнасям някоя, която според другите е най-слабата.  Тук един пример е Джош Малерман - несъмнено го харесвам, но "Къщата на езерното дъно" ми хареса повече от "Кутия за птици". Наскоро открих и че изглежда съм единственият човек, който не харесва Арсен Люпен. :D

3.Земя - родната ни планета - книга, в която би живял

На подобни въпроси обикновено отговарям с "Хобит" - и именно в Графството. Обожавам философията на хобитите, а като добавим кулинарните им способности и ветото върху епилацията - какво повече да иска човек :D Но този път се позамислих и върху "Beauty , заради вълшебната библиотека. Но да, светът на Хари Потър също не е за изхвърляне.

4.Марс - книга, за която мнението ти се е променило с годините.

Хмм. От някои книги, като се опитам да се сетя за тях, наистина изпъкват повече негативите. Например "Диагноза:изгубена" на Десислава Шейтанова. След толкова време в главата ми са останали главно минусите и може-битата, както съм ги разпределила в ревюто, а бях забравила за плюсовете. Но на този фон още повече се влюбих в новата ѝ книга! Пример в обратната посока пък  е поредицата "Воините на Посейдон" която препрочитам в момента. При първия прочит имах различни и по-високи очаквания, и следователно - повече критики. Сега я взех именно с идеята за нещо леко и секси и ми е перфектна.
Има и книги, които съм чела като дете - и ако трбва да съм честна, "Малкият принц" не ми хареса, нито като малка, нито първите години в гимназията, когато всички се убиха да си я избират за лятно четиво на френски (Аз изнамерих Хари Потър. Бтв, Хафълпаф е Пуфсуфль на френски :D ) Мисълта ми беше, че когато усетя, че времето е подходящо, смятам да прочета книгата на Екзюпери отново и се надявам, че тогава ще ми хареса.

5. Юпитер - най-голямата книга, която си чел
Отново хмммм. Ако броим като една книга епоси, които са излизали в повече томове, сигурно ще е "Властелинът на пръстените", "Граф Монте Кристо" или "То". "ВнП" даже най-напред го четох в еднотомно издание, мисля, че беше 1080 или 1180 страници, нещо от този род.

6.Сатурн - любима книга на космическа тематика.
. Смятам да кажа "Пътеводител на галактическия стопаджия" на Дъглас Адамс, особено първите части. Също така от последните ми четива много ме впечатли "Соларис", а не толкова скорошно - "Резерватът на таласъмите". И двете имат за основа страхотни и супер оригинални теории, които ме накараха да подскачам от кеф.

7.Уран - книга, която не ти е въздействала и бързо си забравил
Бързо, бързо, е колко да е бързо.... От тази година още сякаш нищо не ми се е изтрило от паметта, а миналата беше супер силна като книги. Все пак, от 2017 някои такива книги са романчетата по Стар Трек - забавни, но нищо особено, и този на Кати Райкс, авторката, по която е правен сериала "Кости" - имам спомени за историята, защото ѝ правих ревю все пак, но сериалът ми е далеч по-приятен.

8. Нептун - книга, която те е накарала да настръхнеш от страх и тревога.
Много ми хареса, че в условието присъства и определението "тревога", защото има някои книги, които не те плашат директно, но работят върху съспенса. Те съм любимите от хорър жанра, а като заглавия - тези на Джон Конъли за Чарли Паркър - "Всяко мъртво нещо" . 
Други хорър заглавия, които страшно са ме впечатлили, са "Пусни ме да вляза" на Линдквист и "Кървави книги" на Клайв Баркър. А отново за тревогата - нещата на Нийл Геймън рядко са открито плашещи, но са ми много тревожни.

Това беше последната планета от тага! Наистина ми бяха забавни тези отговори, защото условията са много по-различни от това, което аз бих асоциирала. Например за Меркурий бих предположила нещо с напечени ситуации, което те държи под напрежение :D И това ако се дистанцирам от значението на имената им :D

Ще тагвам директно във фейсбук, но и тук отправям директна покана към всеки, който има желание да направи книжна интерпретация на Слънчевата система!

П.П. Плуто, обичаме те


Коментари

  1. Радвам се, че тага ти е харесал и си го направила. На мен ми беше много интересно да прочета отговорите ти.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy