Летен четатон


Един книжен тигър решил да организира четатон, и полуспонтанно ми скимна да се присъединя. Тигровият пост е ето тук, вДневникът на един книжен тигър А полуспонтанно, защото преди няколко дни с Дийдра приказвахме малко за книжни зарядки, тренировки и маратони, и си мислех, че отдавна не съм участвала в такъв. Затова не само се навих да участвам, но и противно на другите пъти, когато съм на принципа "колкото-толкова", сега ще направя опит да се справя.

В тигровия четатон има на практика 7 категории, и продължава 1 седмица, между 22 и 29 юли. Другата ми мотивация е, че наближава Алеята на книгата. Аз съм печално известна с това, че непрекъснато си взимам нови книги. За 2019 броят новопридобити книги надвишава този на прочетените. Надявам се като вдигна малко бройката на прочетените книги, да не ми е толкова гузно, когато си взема нови от Алеята, защото всички знаем, че това ще стане.

Едит: Разбрах, че четатона тръгва от Ариел Бисет и си има и сайт - https://thereadingrush.com Това със сайта е супер за мен, защото не следя влогъри, а и освен това, може да си събираш в него значки и постижения. А аз много се амбицирам да събирам значки. Дано да успея да ви покажа колекция накрая

За повишаване на изпълнимостта, при избора на книги си поставих следните цели:
1) Максимално тънки, защото това е четатон за брой книги, а не за брой страници като Форумните маратони
2)Максимално добре разпределени на различните средства за четене, за да мога да действам навсякъде
3)Като изключим точка 2, да са хартиени, за да намаля физическите купчини
4)да има от български автори.

И ето я и бързата ми селекция (все пак този пост го видях днес на работа)


Книга с лилава корица. -  " На пет стъпки от теб" - Рейчъл Липкнот

 Имам доста книги с лилави корици. Избрах "На пет стъпки от теб", която получих с кутия. Сигурно иначе нямаше да си я купя. Надявам се все пак да ми хареса, да има достатъчно история, а не само образоване по темата. Не че е излишно. Приказката за любов и муковисцидоза е 212 странички. 

Прочети цяла книга на едно място. The contrary tale of Butterfly girl - Ишбел Бий
Това условие ме заинтригува, защото обикновено е "прочети едни книга наведнъж", а не "на едно място". Е, мястото тук смятам да е работа. Имам дежурства, в които се надявам да отмъкна свободна минути и за целта съм заредила "The contrary tale of the Butterfly Girl" на Ишбел Бий. "Мирър и Голиат" беше странно разкошна, и ще се радвам да видя пак очарователния перко Лъвхарт. Освен това е престъпление, че не издадоха тази тъй прекрасна корица. Говорим все пак за дуология, а не за безкрайна поредица, а кой не би искал да държи това бижу? То е 334 страници, но който е отварял "Мирър и Голиат" знае, че освен интереса, и оформлението на страниците те кара да хвърчиш напред.


Книга, която е трябвало да прочетеш миналата година. - "Денят на инвикта" - Николай Пеев
На това условие отговарят над 200 книги, които ме чакат отпреди началото на 2019. Допълнителните условия обаче органичиха малко селекцията и избрах "Денят на инвикта" на Николай Пеев. Миналото лято бях на представяне на книгата с автора, и смятах да я прочета много по-рано. "Инвикта" пък е 214 стр.


Дебютна книга. - "Дух" - Натали Димитрова
Натали Димитрова е другарче от Форум Муза и от две лета се каня да прочета дебютната ѝ книжка. Имам умерено високи очаквания към нея. Умереността идва от това, че съм чела нещата ѝ във форума, и виждах как от разказ на разказ стилът и историите на това момиче ставаха все по-добри и тя разгръщаше чудесен потенциал, а "Дух" е писан преди част от тях. Много съм любопитна обаче, и се радвам, че я намерих. Звучи като чудесна паранормална тийн история. Надявам се Натали да продължава да пише, въпреки че знаем, че животът обича да ти се пречка "Дух " е 146 стр.


Книга с герой, който не е човек. - "Тайната на Артемис Фоул" - Оуън Колфър
Артемис е малко очарователно психопатче, което смело нагазва в света на феите и гоблините. Чудесна поредица, която четох навремето, каквото бе преведено, а сега съм заредила аудио на Сторител. То е 7 часа, иначе книгата се води 224 стр. Бтв, искрено се надявам сега Сторител да довършат превода, след като бе спрян до 3 книга - иначе защо да подхващат именно тази поредица?


Книга със заглавие от пет или повече думи. - "Няма да получите омразата ми" - Антоан Лейри


Продължавам да казвам, че не се разбирам с модерната френска литература, но тази година все ме тегли книги от или свързани с Франция. Драматичната история за любов и омраза е достатъчно популярна и мнозина са чели тази книга. Освен многодумното заглавие, бонус са и страниците - 79

Прочети книга и изгледай адаптацията ѝ.     "Академия за вампири" - Ришел Мийд
Отсега казвам, че надали ще гледам филма. Но по "Академия за вампири" на Ришел Мийд има филм, така че се брои за категорията. Не че имам нещо против екранизациите, просто нямам време, и сравнително рядко гледам целенасочено филми. А книгите ги имам отдавна - от 2013, и кротко си чакат реда. Този роман е 300 стр, и е от по-тлъстичките, но се надявам да се чете бързо.

Такива са плановете ми за чететона. 5 хартиени книги, 1 електронна и 1 аудио, за да мога да покрия всички възможни места за четене. Около 1500 страници. Всъщност е сравнително възможно. Да видим с колко чиста съвест ще ида на алеята на книгата.

Коментари

  1. Здравей, отдавна не съм писала коментар в блога ти, за което моля да ме извиниш. Фондация Културни перспективи стартира "С усилия към звездите" - национална стипендия за талантливи млади хора. От всичко, което съм прочела в твоето книжно местенце, мисля, че ти би могла да кандидатстваш в повече от една категория. За повече информация може да посетиш сайта на фондацията. Предай и на своите Музички. Приятен ден!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy