Неща за вършене и свършени - януари

Когато в началото на миналата година започнах тези равносметки + планове в началото на месеца, те ми бяха много приятни и полезни. Познавах се обаче достатъчно добре, та да предвидя, че няма да издържа много дълго да съм редовна. Сега, година по-късно, положението е същото. Но нека живеем за деня, или в случая - за поста! Харесва ми да ги правя, пък ако се окажат от дъжд на вятър - здраве. Но ако в края на 2020 се окажа с 12 навременно пуснати поста, ще си дам награда. :D

Да започнем с графа "Свършени" и да обърнем поглед за малко към 2019. В житейски план през нея се случиха някои прекрасни неща. А също и някои, които още не мога да повярвам, че са факт, и въпреки възпитаната ми в това отношение рационалност, все още ми се иска изведнъж да се окаже, че не са. Някои общетсвени реакции и събития направо ме отчаяха. Но... в книнжо отношение 2019 беше чудесна, и много по-силна от предшественичката си!

Затова, особено предвид мястото на този монолог (демек, че туй това е книжен блог), нека се съсредоточим върху читателския аспект. В читателския клуб Орбита имаше много интересни книги, избрани всеки месец, и още по-интересни дискусии. Покрай тях имах шанса да участвам в различни книжни събития, но преди всичко, все още не мога да се нарадвам, че срещнах тези чудесни книжни момичета <3 Да ги намеря беше най-хубавата ми книжна случка за 2018, но цяла година не спирам да говоря за тях, и да си знаете - и през 2020 ще е така.

Много книжни събития и автографи. Успях да присъствам на доста книжни премиери, както самостоятелни, така и представяния, интегрирани в големи събития, като Варна Лит и Алея на книгата. Успях, макар и по случайност, да профуча през Панаира на книгата през декември. Видях на живо доста автори, някои - вече любими, други - тепърва предстои да разбера колко любими ще ми станат, защото още не съм ги прочела. Но да видя и да чуя авторите да говорят и споделят за творбите си, да повдигнат така завесата над вътрешния свят на книгите си, беше наистина безценно. Трудно мога да степенувам премиерите. Като изключително добре представени обаче ще запомня премиерата на "Кая", с нейната хореография и мистериозен AI глас зад кадър. Предпремиерата на "Истории от 90-те" със страхотното изпълнение на мима Герасим Дишилиев. Много емоционалното закриване на една епоха - тази на библиотека "Галактика".  И още.  Изобщо, книжната и читателска активност беше висока, и това така ме радва.

Блогмас - 1 част
Блогмас - финал
Ако обърнем поглед назад към по-близкото минало, и фокусираме на близките месеци, ще се похваля, че за втори път от доста опити, завърших Наноримо. Това са 50 000 думи художествен текст, и след това си запазих навика за писане. Всъщност вчера отпразнувах дни на поне 450 думи на ден без пропуск. През декември обаче ги насочих към блога, по случай тазгодишния Блогмас. Ежедневното постване цял декември звучи натоварващо - и може би яко ви досадих, ако е така се извинявам! :D Но на мен ми върши чудесна работа да наваксам с ревютата. Старая се тогава да пускам повече съдържателни блогпостове и ако се усетя, че се изкушавам просто да пиша празни думи, предпочитам да запълня деня със снимка във фейсбук. В този ред на мисли, декември се справих добре - 24 блог поста, от които 17 пълни ревюта на книги, един таг, и останалото бяха планувани предизвикателства. Останалите дни запълних с публикуване само във Фейсбук, и реално изтървах само един ден - Бъдни вечер. Но точно тогава е простимо! :D

След тази кратка носталгична разходка, време е да отправим поглед в бъдещето! По-мащабни книжни планове сега няма да споделям, защото те се обобщават от читателските предизвикателства, които вече и тепърва ще постна (изоставам с публикациите на няколко във Форум Муза). За януари обаче планът ми е следният:
За подклуба с нехудожествена литература ще четем биографията на Стоянка Мутафова. През декември така и не я почнах, и ще е добре да я стартирам още днес, защото срещата е на пети януари. Вярвам, че ще забавна и приятна за четене и ще ми попълни пропуски в съвременната обща култура - знам твърде малко за тази наша голяма актриса, а покрай нея със сигурност ще се запозная и с още важни имена от сцената.

В средата на януари е редовната клубна среща. Книгата за нея е "Дом" на Камелия Кучер . По анотация не ми звучеше като нещо за мен, но вече се научих, че това изобщо не е гаранция, че няма да ми хареса! Много се надявам да е така, освен това авторката изглежда супер сладка.
Още първите дни на февруари е тийн срещата, затова ще е добре да прочета "Татуировчикът от Аушвиц" през януари. Мненията за тази книга са двуполюсни и ми е любопитно накъде ще се насочи моето.
Освен клубните четива, естествено се надявам да намеря време и за нещо странично :D
По Коледа малко инцидентно започнах една от книгите на майка - "Отвъдземя" на Тахере Мафи и някъде между клубните книги ще я завърша. Много е приятна, пъстра и богата и като език.

Темата за Месечно читателско предизвикателство във форума е "Книги, базирани на митове, легенди и приказки". За съжаление, никоя от клубните книги не е подходяща. Добрата новина е, че имам купища такива книги вкъщи, които ме чакат да ги започна. Най-вероятните кандидати са "Сребърна приказка" на Наоми Новик, или да продължа с поредицата на Катрин Арден.
От годишните предизвикателства имам две, които се решават стъпка за стъпка - Романтичното монополи и Книжното предсказание. Умирах от нетръпение да ги започна, и естествено, ги стартирах вендага на първи януари. От Монополито хвърлих седмица (играе се с два зара) и попаднах в BFF house или къщата на най-доброто ми другарче. Сега... условието е разписано малко странно и гласи "Read a frends to loves romance" което аз си го тълкувам като "Read a reccomendation of a friend who loves romance". За целта смятам да заложа на аудиото на Burn for me, което от любимата авторка, или по-точно, дуо автори, на Дийдра. Точно наскоро говорихме за нея, а и откога и обещавам, че ще обърна внимание на тази авторка. Вярно, и на Кейт Даниелс, но тази поредиця я има в аудио.
За Книжното предсказание с голям кеф посегнах към арт колодата си на Найт Вейл - едно от любимите ми аудио шоута. Миналата година пренебрегнах малко това предизвикателство, за което съжалявам. Много си го обичам, защото освен че в началото, когато го съставях, положих доста усилия с мислене на условията; това е и единствената ми възможност да си ползвам красивото тесте :D Помолих другарчето да ми асистира и да изтегли карта и ми се падна "Асо Пентакли", което се тълкува като "хумористична книга". Другарчето много се зарадва и веднага изтича в другата стая да ми донесе своето предложение - "Аз, Бойко" на Иво Сиромахов и компания XD Сега, смятам да заложа на "Една фурия на 90", която със сигурност ще е забавна и ми трябва за читателската среща. Но предвид, че му дадох да ми изтегли картата, се замислям дали да не уважа предложението му, ако ми остане време :D

Радвам се, че поне от тези предизвикателства ми излезе късмета за комбинации. А останалите - поне първата половина на годината смятам просто да си чета и да видя какво ще се попъни от само себе си.
И накрая, да си припомня едно важно обещание от Спестовното предизвикателство - да се въздържам от покупката на нови книги! Максимум една на месец, но ако успея да не се изкуша, ще е добре...

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy