[book review] "Стаята" - Богдан Русев

Заглавие: "Стаята"
Автор: Богдан Русев
Поредица: Ники Вълков #2

Издателство: Обсидиан/Сторител
Жанр: криминален
Топчеста оценка: 4 звезди

Бележка: аудио, прочетена от Христина Ибришимова

Любопитен факт: когато видях корицата на книжното тяло, се оказа че съм я подминавала многократно в библиотеката, защото я намирах за грозна.

 В дните около Коледа, на частен детектив Никифор Вълков му се отваря доста работа. Покрай организирането на ергенско парти, той се наема и със случая - наглед доста лесен. От него се иска да намери девойка, с която известен политик прекарва твърде много време във видео чат, и да ѝ плати, за да престане.Частта с убеждението преминава изненадващо лесно, но точно когато Ники Вълков е готов да се потупа по рамото за добре свършената работа, момичето изчезва. Чувствайки се свързан със случая, той се заема да научи повече за нея, както и за всеки, който би искал тя да изчезне.

"Стаята" е вторият роман с Ники Вълков, но за мен беше първа среща с детектива (оказа се, че трябва да вървя отвън-навътре - от "Къщата" навътре към "Стаята" :D ) . Още от първата глава той ми стана много симпатичен. Хем беше класическия частен детектив, който се промъква под прикритие, влиза в тупаник и пуска тук-таме някоя пиперлива реплика, хем беше толкова очарователно далеч от фаталния типаж. И двамата с приятелката му Александра ми бяха много приятни за четене и добавиха една доза коледен уют към книжката - спокойно мога да я добавя към селекцията си Коледни препоръки за всеки вкус. Освен това и двамата се подвизаваха в кухнята, а знаете, че романизираната кулинария ми е слабост. Въпреки че аз предпочитам сьомгата в пергамент, във фолио ми стои като сварена.

Случаят обаче, в по-голямата си част, не беше точно по мой вкус. Не си падам по никакви политически намеси и може би тъй като вътрешно се бях нагласила, че разследването ще приеме такъв курс, не можах да му се насладя напълно. Споделям самообвиненията на Ники, че разследването му се състоеше в разпити и ръчкания често на погрешните хора, но също така и с две ръце подкрепям Александра, че той  задвижи целия механизъм на разкриването на изчезналите момичета и без Ники този случай никога нямаше да бъде разкрит.
Абе, късмет.
Финалът на книгата всъщност, тръгна в съвсем различна посока, стана много по-мрачен и драматичен, и тълкуването на "стаята" стана в съвсем друга светлина. (Много ми харесва как заглавието може да се върже с всички линии на разследване).  Както може би усещате от криминалните ми предпочитания, искаше ми се на тази сюжетна линия да бе обърнато повече внимание.

Трябва да спомена, че и това беше първата съвременна книга, която слушах с българско аудио. Не знаех какво да очаквам и в първия момент леко се шокирах, тъй като текста чете жена - Христина Ибришимова, а историята се води пряко от името на Ники Вълков. Но беше сработило супер. Много ми хареса  и като изпълнение, и като звучене, и как веднага можех да различа героите, емоцията и дори мимиката им.

Като оценка слагам 5 топчести звездички на аудиото и 4 на книгата като цяло. Вече съм заредила и първата книга за Ники Вълков и се надявам да прерасне в по-голяма поредица. Вниманието ми привлякоха и "Приказките от Белегаст" и леко съжалявам,че не си ги купих навремето - duh, 5 лв! Тогава ме спря пълната неориентираност относно дали принадлежат към някой друг, по-голям фентъзи свят, с който трябва първо да се запозная. Идеи и отзиви?

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy