За вършене и свършени - март

Ето че вече трети месец подред поддържам тази рубрика за планиране, йей!

Е, нека започнем с кратък обзор на прочетеното през февруари. Откъм събития нямаше нещо по-значително, като изключим две читателски срещи - една за младежкото подделение на клуба с "Татуировчикът на Аушвиц" и една редовна със "Супа от нар". Срещата за "Черният лебед" се отложи, тъй като това птиче/книга се оказа с наднормено тегло и аз намазах от факта, защото на нарочената дата бях цял ден на работа. Освен това на втори имах рожден ден. :D Падна ми се вълшебната дата 02.02.2020 и се надявам да ми донесе много късмет през годината :D

През февруари се включих и в уморения четатон на Теми и Калинките. Мисля, че го изпълних прекрасно, защото почти всички книги за него четох по време на дежурства, за да се държа будна, и бях изключително уморена през цялото време.
Та, ето какво прочетох през февруари:

1. "Девет грешни отговора" - с тази книга се отчетох по точката за купена и непрочетена от четатона и точката за цифра от предизвикателството на Кейт. За съжаление обаче, повторните ми срещи с Джон Диксън Кар нещо не протичат добре. Имам още една негова купена, с която ще му дам последен шанс, и после ще се върна към спомените.
2. "Малките изкуства на големия живот" (ревю ТУК) бе изборът ми за кратка книга. Това е джобно книжле от около 50 страници, което утвърждава, че да си щастлив е въпроса на работа. Тъй като всеки ден си задавам това като бойна мисия, естествено, че книжката като цяло ми хареса.
3. "Зимата на вещицата"  - с нея пък реших да отбия номера за дебела книга от четатона и за зимна книга от Романсополито. Страхувах се, че със своите 450 страници всъщност е твърде тънка за условието, но пък на външен вид обемът е внушителен :D Колебаех се и дали да я включа в Романтичното монополи. В този том връзката между Вася и Морозко определено е най-явна, а и това "Обичах те, както можех" направо ме разтапя (pun intended :D)
4."Да завладееш мистър Бриджъртън" ( ревю ТУК)  бе един от изборите на създателите на романтичното монополи за условието "wallflower", и аз им се доверих - и не сгреших!
5. Burn for me - най-накрая изслушах книгата на Илона Андрюс, на която се каня от началото на годината, ако не и от по-рано! Това е сравнително голяма аудио книга, с продължителност 13 часа . Определено не ме разочарова, но другите поредици на дуото ми се струват по-силни - включително и известната Кейт Даниелс, която всъщност още не съм чела. Но само тази я имаше в Сторител.
6. "Черният лебед" - това е една от книгите, за които развивам силна читателска шизофрения. Като материя и информация спокойно давам на книгата на 5 звезди. Като удоволствие от четенето обаче... може би 2. Е, задава се ревю, където ще се постарая да обясня.
7. "Супа от нар"  - книгата за редовната среща на клуба бе приятна, ароматна и вкусна, макар и да ми стоеше доста недовършена
8. Heart and Brain: body language бе книжката, с която най-накрая се отчетох в Уморения четатон. Поредните чудесни панели от Ник Селюк, с които няма как да не съпреживяваш на карантиите на Йетито :D
9. Not a drop to drink / "Нито капка вода" бе книга за англоговорящия клон на читателския клуб. Добра идея, но развита много слабо, и не ми хареса финала.
Обобщено, февруари беше полюсен месец - имаше много хубави книги, но и цели две, които не ми харесаха. Това за мен е много, в един месец да оценя две книги под 3 звезди - обикновено си избирам четивата по-успешно.

А сега е време за плановете за март!
Най-напред Ирена Дикова ме изненада по средата на февруари с предизвикателство за книжна мартеничка, а знаете как не умея да устоявам на такива неща.  Подбрах си една  комбинация с български книги и една - с преводни. Имаше вариант  да направя второ издание на Трибагрения четатон през март, но реших да отложа за месец май. Затова няма да ми се наложи да се ограничавам с българския вариант, а може и да направя комбинация между двете двойки. О, и да не забравя да спомена кои са книгите - "Орисия" на Стефан Стефанов, която преди време бе спомената в книжния чат; "Ти ли ся Тя?" на Светлин Трендафилов, от чиято поетична премиера имам много хубави спомени; "Дивашка жътва" и "Дяволът и Том Уокър".
Надявам се в началото на следващия месец да докладвам, че имам прочетени поне две от тези четири книги - една с бяла и една с червена корица. Имам и една книга с корица по средата - или с други думи, розова, която искам да прочета през март - "По острието на любовта" на Янислава Вълкова.

Читателски клуб! Няма как да пропуснем и този месец. За март за редовната среща се гласи книгата "Тревожни хора" на небезизвстният Бакман. Този автор има силен фен клуб в рамките на читателския, а аз си признавам, че досега не съм чела нито една негова книга! Нямам представа дали ще ми хареса, но със сигурност очаквам с нетърпение първата си среща с Бакман.
Останалите срещи са за книги, които вече прочетох през февруари, защото са още в началото на месеца - за "Черният лебед" и "Нито капка вода".



Предизвикателства!

Месечната тема във форума е "книга с храна или напитка в заглавието или корицата". И аз съм - въздъх. Точно през февруари клубната книга беше идеална! Как не успяха да съвпаднат :D Е, тук ще се постарая да съвпадна нещата с предизвикателството на Кейт, и ще издирвам нещо портокалово.

Тази година се движа доста добре с Книжното предсказание, след като миналата година се поизложих. Вече имам 5 изпълнени карти, а последната, която изтеглих е Двойка купи. Една от любимите ми визуално карти, защото в моето тесте тя символизира Карлос и Сесил, които са големи любимци от Найт Вейл.  Като тълкувание в предизвикателството обаче съм сложила "книга, базирана на приказка". Това по принцип е страхотно условие, но си признавам, че след като миналия месец завърших трилогията за Вася и Морозко, смятах да си дам малко почивка. Е, все още имам купища подходящи книги под ръка - "Сребърната приказка" на Новик и трилогията за "Уилището за добро и зло" са само първите, които се сещам. Освен това, покрай едни търсения за Монополито, си харесах една приказно-романтична поредица.
И като споменах Романтичното монополи - след стриктно изпълнената точка за свръхестествен романс, но без вампири и върколаци, новата ми точка е ърбън фентъзи с тъмна корица. Тук единият ми вариант е или да продължа с Илона Андрюс, или ако предпочета на хартия - да започна поредицата за Макейла Лейн на Карън Мари Монинг или "Академия за вампири". И двете ме чакат от... страшно много време.

Още един план, който имам за март е в ревютата да се съсредоточа върху българските книги. Реших да отложа четатона във времето, но март месец винаги е било време от годината, което свързвам с изключително български неща, заради националния празник, но най-вече заради уникалната традиция. Мартеничките винаи са ми били слабост! Затова освен четивата, ми се иска да използвам този месец, за да наваксам с мненията за книги, които съм прочела тази и миналата година. Имам доста чернови, готови на 70-80%, които имат нужда само от малко допълнения и ошлайфане.  Така че , ако всичко върви по план, надявам се през март да изляза с ревюта на "Аз съм българка", "Една фурия на 90", "Дом", "Живот в скалите", "Ламя ЕООД 3", а може би и "Денят на инвикта", "Светът ви очаква", "Лицата на Филипините" и "Изкуплението". Не мога да кажа, че са очаквани от някого, освен от мен, но да си знаете :D
Това е читателският ми план за март - засега се очертават 5-6 книги, ще видим докъде ще я докараме :D А какви са вашите планове. Ще отпразнувате ли месеца с нещо тематично - както и да разбирате тематиката?

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy