Карантинен таг

Този таг е творение на Ася и го видях разширен от Яна, и нямаше как да не прегърна (фигуративно, no touchy) идеята.  Може и да ви се струва малко късно да скоча на борда, но първо, явно за повечето хора принудителната почивка продължава, и второ, за мен тя сега започва, защото минаваме на работа на екипи по седмици, и аз съм пак на работа от 6 април. Та, Ася предложи да ползвам всичко случайно попаднало в читателското ми полезрение от официалното обявяване, и смятам да се възползвам. Още повече, че нямам намерение да обръщам този таг на маратон, а да е нещо като компилация от случайности и препоръки.

1 Препрочит/довършване на поредица - Съвпадение номер едно - миналата седмица просто се изкуших и заради едно предизвикателство отворих да чета "Тъмна любов" от поредицата Братството на черния кинжал на Дж. Р. Уорд., въпреки че имах много други алтернативи в книги, които още не съм чела.  БЧК е една от виновните ми поредици (макар и по-малко виновна от "Воините на Посейдон" , които завърших миналата година) и винаги мога да се върна към нея, когато ми се иска паранормален романс. Имам си любими книги от нея, но в момента ме гложди идеята да препрочитам подред и да я завърша / настигна :D Мдаа, не е като да имам непрочетени книги, които ме чакат . Ама хич :D Сега свърших втора книга и сигурно лежерно ще продължа. Една друга вечна идея за препрочитане на поредици е Хари Потър. Наскоро пуснаха маратон от филмите, и оттогава ми се иска да ги препрочета. ДА си призная, иска ми се и да си обновя поредицата (старите ми видимо сдават багажа от усилено препрочитане), но засега стискам зъби, защото финансите не позволяват.

2. Книги на другарчета. Хм. Освен ако някое другарче на момента не ми предложи нещо свое, точно сега нямам пълни "книги на другарчета" за четене. Имам доста книги от български автори, някои от които, макар и от дистанция, са ми много симпатични.  Имам и книги, препоръчани ми от другарчета. От препоръките, на първа линия е може би поредицата за Невада на Илона Андрюс. Да, знам, не е Кейт, но Невада я имаше на аудио! Видях и че Ася се точи на една "Сирма", но без изключително силни препоръки не мога да си причиня това на английски.
3. Тухличка - Съвпадение второ! Заради условие за заглавие с манджа, подхванах първи том на Шерлок Холмс - сещате се, историята с петте портокалови семки. Още умувам дали да ползвам това в предизвикателствата - късичко е, но за четенето им съмнения нямам. Артър Конан Дойл е прекрасен, и каквито и съмнения да имах (напоследък ме сполетяха няколко разочарования при връщането към стари криминални любимци) те изчезнаха след първата страница
4. Книга за един ден. - хмм, предвид, че целият ден ти се освобождава, това значи, че може да се намърдат и по-дебели книги? В момента чета "Гневът и зората" и наистина се чете на един дъх, та като нищо мога да я завърша в рамките на 24 часа.

Яна Мицева включи освен книжните категории и такива за филми / сериали и гейминг. Това не ми е голяма сила, но:
1. Нещо старо / за довършване - най-активно в момента гледам Спонджбоб, Хлебопатета и Пъстро пеперудено коте еднорог, и засега ще си остане така. Не знам дали тези сценаристи са напушени или не, но просто им завиждам за свободата да наблъскат всички тези брилянтни простотии :D О, и Теория за големия взрив. Тези момчета никога не ми омръзват. Препоръчвам и маратон Хари Потър - както споменах малко по-горе,тъкмо пак въртят филмите по НВО, ама аз взех, че ги изгледах при първото завъртане.
2. Нещо ново - еееевентуално ще пробвам Авеню 5, което Ася ми препоръча. Хю Лори пасва идеално за космически капитан. Освен това, от 4 април пускат "Какво правим в сенките", чийто трейлър е очарователен. Малко на финала на свободната ми седвица, но все пак.

Гейминг:
Аз... не играя точно, но си инсталирах отново Моето малко пони. И имам игра с котенца. Вижте ги <3 Надявам се само да не си подновя играта с Царството във фейсбук, защото тогава съм изгубена .
Тъй като всеки си добавя лични категории, не можах да се сдържа и аз. Моята бонус точка е:
Карантинни изкушения - издателства, книжарници и всякакви книгопродавци предлагат последните дни всякакви възможности да направите домашния престой по-четивен. Аз смело устоявах на всичко допреди ден - тогава си поръчах една купчинка Галактики по 1-2 лева, с които да попълня колекцията и 3 тома на Междузведни войни. Твърди корици, 2 лева парчето, сега - не съм направена от камък!

И за финал, малко лични препоръки:
1. "На пет стъпки от теб" на Рейчъл Липинкот. Освен че в нея има чувство за отговорност и умение да взимаш най-доброто от ситуацията, тя има и интересно практическо приложение. Двамата главни герои използват щека за билярд, за да измерват безопасното разстояние помежду си. А освен като мерна единица, може да ползвате щеката и като възпитателен уред, с който леко да чукнете някого, ако твърде се отнесе в разсъждения за нов световен ред, рептили и прочее.
2. Която и да е YA дистопия. Така ще се успокоите, че съвсем скоро някое 16 годишно момиче ще намери лек за пандемията. Но евентуално ще трябва да почакаме три книги, докато реши кой от двамата пичове, борещи се за сърцето ѝ предпочита.
3  "Пътеводител на галактическия стопаджия" - Дъглас Адамс. Мотото на самото издание говори достатъчно красноречиво - НЕ СЕ ПАНИРАЙТЕ. Освен всякакви драматични сценарии за бъдещето на земята, гениалното творение на Дъглас Адамс предоставя и вариант да слезем от въртележката - знаете как е. Грабвайте хавлията си от банята и застенете пред къщи с високо вдигнат палец в небето. Ако имате късмет, накой благонадежден и добронамерен извънземен ще се отзове на стопаджийската ви молба. Ако нямате късмет, стискайте зъби за вогонската поезия.


 И така хора, стойте вкъщи, четете, пишете, гледайте, гответе, яжте и от време на време си пробвайте дънките, защото пижамите лъжат. Смейте са на вицове и мемета и бъдете разумни и отговорни - едното не изключва другото.

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy