Трибагрен четатон - финален отчет

 


От една страна, този пост е напълно излишен, защото всяка седмица си правих мини-отчети на страницата; а пък така или иначе планирам да напиша ревюта на всички книжки. От друга... готино му става на човек да си направи една равносметка за добре свършена работа. Надъхва те някак за нови подвизи.

И така, от осем планувани български книги през март прочетох седем, и ми остават 40 страници от последната. Ето кои завърших и към кои условия от четатона ги съотнесох:

1. Корица с цвят от българското знаме - бяло - "Ти ли си Тя?" - Светлин Трендафилов. 4 звезди. Хареса ми... но по-малко от очакваното. Отдавам го на това колко разнообразен е сборника и че представянето на тази стихосбирка наистина беше много силно и подбрало най-добрите стихове.

2. Книга с исторически или фолклорен мотив: "Вълчи разкази" - Васил Попов. 4 звезди. Хареса ми, и като истории, и като персонажи, като любима несъмнено ми стана дългата повест. Най-много обаче ми харесаха и фантастично-фолклорните нишки - някои от тях, като за вграждането на сянка знаех, но други ми бяха непознати. Във всеки случай се бе получила една много хубава комбинация от историческия и фентъзийния слой.

3. Книга, избрана заради корицата - "Денят, в който мама отиде на небето" - Петър Станимиров. 5 звезди. Отсега си знам, че ще ми е много трудно да напиша ревю за тази книга, но несъмнено ми хареса. Беше мрачна, без да е точно страшна, и въпреки оскъдния брой страници бе някак пищна, и думите рисуваха не по-зле от илюстрациите.

4. Книга, написана преди 2000 г. - "Перпендикулярно време" - колектив. 4 звезди. Като изключим, че не мога да определя този сборник като хумористичен, повечето разкази ми харесаха - особено тези на Любен Дилов и Йордан Радичков


 

 5. YA или детски роман - на аудио, "Мина и магията за предсказание" - Весела Фламбурари. 5 звезди Страшно заобичах този свят на Горната земя, с всичките му приказки и магии, а ако бях на 11 при първата си среща с тази книга, със сигурност Ренко щеше да стане една от книжните ми любови. Не знам обаче какви биха били отношенията ми с Мина на 11, но сега определено ме дразни.

6. Започната, но недовършена - "Орисия", Стефан Сефанов. Напреднах с този сборник, но още не съм го завършила... Нямам намерение обаче да я оставям за още един четатон и обещавам, че първо ще приключа с нея, преди да премина към плановете си за април!

7. Автор от града, в който сте родени / живеете - "Тракийският код" - Владимир Сълов.  4 звезди Хем беше много четивна, хем някои неща ми досадиха, но заради последните страници се пребори за по-висока оценка.

8. Книга с нещо лично - среща с автора, препоръка и т.н. - "Невидeна река" - Мирослав Моравски. 3 звезди. Въпреки че ми бе горещо препоръчана от другарче - и наистина беше интересно читателско изживяване - не си допаднахме с тази книга, и баш финалът не ми допадна. Все пак и аз се осмелявам да я препоръчам на любителите на експериментите - заради достъпността ѝ и заради комбинацията с музика.

И така, това бяха мартенските ми книги. Мога да споделя и едно друго, лично наблюдение, субективно и  основаващо се единствено на читателски пристрастия. От тези заглавия, в три от тях авторите се бяха постарали текстът да не звучи съвременно и да отговаря на времето, когато се развива действието. Най-много ми допадна семплият подход в "Денят, в който мама отиде на небето". Приятна за четене ми беше "Вълчи разкази", но в един момент сякаш ми дойде в повече количеството изречения, започващи със съюзи. Вместо това да доведе  до плавност на разказа, го накъса. Не си допаднахме със стила на "Орисия". Звучеше ми ... пресилено. Това обаче наистина е много лична преценка.

 

С другото предизвикателство от четатона, което си поставих - да напредна с ревютата на български книги, четени отпеди - не се справих толкова успешно. Публикувах само четири, а се надявах да са двойно повече. E, все някой ден ще наваксам :D

А тъй като месечните мини четатони нещо много ми се усладиха - особено сега, когато не участвам и не организирам годишни предизвикателства - имах намерение да си направя един за април, отново за лична употреба ... Но някой ме изпревари и вече има съвсем официален читателски маратон последните две седмици на април! Организаторка е Ани от Bookfan.tasy , а темата е "Четатон на бъдещето". Условията са труднички... Но утре ще ви покажа селекцията от книги, които си подбрах - да видим, дали ще са подходящи :D



Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy