За вършене и свършено - май

 Добре дошли в поредното издание на "За вършене и свършени"!  Тук съм, за да се отчета за прочетеното през април и да щрихирам малко планове за май.
Но първо да ви напомня, че в момента тече giveaway, чийто краен срок за записване е утре! Може да се запишете в поста ми ТУК и да получите допълнителен шанс , ако коментирате и видеото ми ТУК ! 
Победител ще изтегля на седми май!

 
И така, през април основната ми читателска занимавка беше четатона СОВА. Много се забавлявах с него, възхитена съм от старанието и организацията на Book Roast, която го хоства, въпреки че не взех участие в Туитър събитията. И нямам търпение да дойде време за следващото ниво изпити - ТРИТОН! Може и да си издържах изпитите СОВА, но средната ми оценка за книгите "за преговор" се въртеше около 3.5 - 4 звезди от 5. Надявах се да имам поне едно - две попадения, които наистина ярко да изпъкнат, но все пак не се оплаквам - нямаше и нещо, което твърдо да ме разочарова. Може и да сте следели ъпдейтите ми във фейсбук (обичам да се лаская сама :D ), но ще отбележа накратко прочетеното през април, за и извън четатона.
1. "Прикачен" - Рейнбоу Роуъл, за читателска среща онлайн. Първата книга на авторката засяга някои много хубави и важни теми, плюс интересна завръзка и приятни герои. Но темпото беше бавничко, сакаш ми липсваше нещо централно като събитие, и дълго чаканата среща малко ме разочарова. 3.5 звезди
2. "Да се влюбиш във вещица" - Калина Иванова. Книгата ми за изпита по История на магията. Според мен таки книга не трябва да се счита за фентъзи или дори за фантастика като жанр, защото те предполагат различно развитие. По-скоро бих я определила като магически реализъм или модерна притча, защото е пълна със символии и алегории. Като имам това предвид, ѝ давам 3.5 - 4 звезди, въпреки че имам много странни взаимоотношения с единия от разказвачите.
3. "Народът на моретата" - Мишел Гримо. За "Защита срещу черните изкуства. Малко се бях уплашила, че независимо заглавието няма да ми достигне море (а това бе част от условието), но за щастие втората половина беше подводна. Увлекателна, но кратка книжка, загатваща за богат свят. Ако беше писана днес, сигурно нямаше да се отърве от трилогия. Отново 3.5 - 4 звезди
4. "Човекът, който продаде морето" - Николай Цанков. За "Отвари" - кратка книга под 150 стр., и за месечното предизвикателство - различна от роман (това е сборник разкази). Всички разкази бяха приятни, но нито един не ми изпъкна като изключителен и паметен. 3.5 - 4.
5. "12 правила за успех. Противоотрова срещу хаоса" - Джордан Питърсън. За нехудожествения читателски клуб и за Аритмантика. Много съм раздвоена за тази книга. Голям фен съм на почти всички правила. Но тази книга е два - три пъти по-дебела, отколкото трябва. Авторът е включил много свои размисли и есета, и това размиваше всичко.  Освен това, просто не можах да приема част от мнението му за жените. 3  звезди.
6. " Хари Потър и философският камък" - за трансфигурация. За тази графа бях предвидила друга книга, но годеникът ми подари изненадващо нов комплект Хари Потър (старият ми е в Бургас, а всяка къща трябва да има Хари Потър!)  и не можах да устоя на изкушението. Освен това, както казах, на нито една книга не дадох този месец максимална оценка, и просто исках да заложа на нещо сигурно, което ще ме направи щастлива.
7. "Историята на моя брат" - Зюлфю Ливанели . За читателския клуб и за Руни. Тази книга ми хареса изненадващо много, въпреки че беше една от онези истории, които не можеш да поставиш никъде. Всъщност от новите книги, които четох този месец, тя ми хареса най-много. Дадох ѝ 4 звезди, а ако не беше финала, можех дори и 5.

Друго събитие, което ме занимава през април беше Къмпинг НаНоРиМо. Ако си спомняте, НаНо е националният месец за писане на романи, а Къмпинга е по-малкият му брат, където си поставяте каквато си искате цел, вместо задължителните 50к в есенната версия. Не участвах официално, тъй като целта ми беше редактиране, а не писане. В тази насока постигнах добри за мен резултати и редактирах една голяма част от "Отдел Муза", абсолютно пародийната ми абсурдщина, която естествено тръгна от Форум Муза :D Специално благодаря на четящите, и особено на помагащото с редакция другарче, което може с орловото си око да усети дори двоен интервал! А тъй като любимата ми игра са писане 4 the words бе пуснала специално събитие за КампНано, трябваше да ги напиша тези думи някак - резултатът от което са постове и ревюта, йей!

Последното голямо априлско събитие бе, че се ентусиазирах и започнах канал за книги! Така че ако освен да ме четете какво пиша за книги, евентуално искате и да ме слушате и да ме гледате - добре сте дошли! :D Каналът ми ви очаква ето тук!

А сега малко планове за май месец..
Всъщност, най-големият ми план за месец май е вече в действие!

През месец май реших да направя едно второ издание на Трибагрения четатон, който дебютира миналата есен. Както и предния път, основното условие в него е да се четат книги от български автори! Подробности може да видите във видеото горе , или в събитието във фейсбук - ето тук. Може да се присъедините към събитието във фейсбук и да споделите своите препоръки, дали и с какво ще сте включите. Във видеото ви споделям накратко условията и книгите, които съм избрала за всяко, НО по всяка вероятност няма да прочета всичките. Много ще се радвам ако се присъедините към нас - не забравяйте, дори една прочетена българска книга ви включва в четатона!

Продължавам с читателския клуб.
Както виждате, тъй като отмъкнах картинката както си е тъй от клуба, ако участвате в дискусиите, може да спечелите награда! :D На мен дори точно предния месец ми излезе късмета!

Всъщност, тъй като както виждате публикувам със закъснение, и първата онлайн книжна среща вече мина - беше на трети май, и книгата за обсъждане беше "Деца от кръв и кости" на Томи Адейеми.това беше и първата ми прочетена книга за месеца. Все още се колебая накъде да закръгля оценката си - към 3 или към 4 звезди, но това ще го обсъждаме по-нататък.
Следваща подред е срещата за нехудожествена литература. Тук клубният избор е "Бог пътува винаги инкогнито". Още се чудя дали да се включа за нея. Както знаете, непрекъснато се опитвам да излизам от зоната си, а напоследък ми се натрупаха доста излизания. :D Ще реша, в зависимост от настроението ми и от другите ми четива за момента.

Книгата за редовната среща пък този път е трилър/мистерия - "Дете 44" за 24 май. Започнах я вчера и началото е доста тежко, но мисля, че ще ми е интересна. Има и филм, за който отзивите също са доста добри. Аз не съм много киноман, но определено чакам с нетърпение да срещна героя, който да си представям с лицето на Том Харди :D


Засега това е планът ми за май - ще видим доколко ще го спазя :D Като за край на поста отново ви каня да се включите в Трибагрения четатон (човек трябва да си прави реклама!) от 6 май. Не пропускайте и да се запишете за томболката по случай 700 харесвания на страничката ми  - може да го направите в поста във фейсбук и да получите допълнителен шанс с коментар под първото ми буктюб видео :D

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy