Въздъх. Не трябва, но май ще го направя - да, това е поредният четатон!

Знаете, че читателските събития с лек игрови елемент са ми слабост. А и Хогсмийд четатона миналия месец отпадна (да, организаторката беше оставила правилата и разреши, който иска да го прави. Но реших да се съобразя с решението да го отмени, въпреки че не бях напълно съгласна с мотивите ѝ. Но както и да е). Искам да кажа, че пак ме сърби да четатонствам.

The Reading Rush не е особено специфичен маратон. Искам да кажа, не е обвързан с някой свят, като Хари Потър; с жанр или с друга тема. Основното предизвикателство е да се прочетат 7 книги за 7 дни, като има съответно и 7 условия, и допълнителни предизвикателства за участници от Инстаграм и Ютуб.

Сайтът на събитието е ето ТУК.  Трябва да кажа, че според мен не е много удобен и интуитивен; и явно не помни регистрацията ми от миналата година; но затова пък ти позволява да си събираш значки, а на мен толкова ми трябва, за да се зарибя.

Както издадох, и миналата година също участвах в този летен четатон, и всъщност се справих доста добре - 6 от 7 книги. Пост - тук. Тогава бях успяла да се организирам да имам и книжни, и електронни четива, и аудиокниги. Тази година темите са по-различни и май миналата ми харесваха повече, но ще видим какво ще излезе този път.

Я да видим какви всъщност са предизвикателствата за 2020:

1.Корица с цвят, отговарящ на зодиакалния ви камък. - Аз съм Водолей, и за зодиакален камък съм виждала посочен аметист, лазурит, лапис лазули и други; но като цяло все сини и лилави камъни. Затова и си избрах книга със синя корица - "Малка книжка за науката" на Ваня Милева. Получих я като подарък от Озон преди известно време и все ѝ се каня да я прочета, с тая сладка бавноходка на корицата :D

2.Книга, която започва с The . Скучно предизвикатество според мен. Смятам да го разширя, като освен английско заглавие, започващо с The, тук включа и български заглавия,  в които първата дума е членувана. Засега тук съм намислила "Сърцето в картонена кутия" на Светослав Минков.


3. Книга, която е вдъхновила филм, който вече си гледал. Хмм тук първоначално смятах да

включа Междузвездни войни Eпизод I - Невидима заплаха на Тери Брукс. Но де факто книгата не е вдъхновила филма, тя е направена по сценария на Джордж Лукас, т.е. ако искам да съм абсолютно прецизна, не отговаря на условието. Да си кажа честно, не съм сигурна дали ще вървя толкова по правилата, но ако реша да съм супер стриктна, тук ще се пробвам с "Хари Потър и стаята на тайните" на Дж. К. Роулинг. Тук поредността на вдъхновение е правилна. Както се похвалих и в предни постове, тази година получих като подарък новичък комплект от седемте книги, и с голям кеф прочетох първата.

4. Прочети първата книга, която докоснеш. - поредното малко глупаво условие тази година. Тук смятам да пипна "Приключение в Долната Земя. Коледари срещу Хали"  на Елена Павлова, защото ще имам възможност

да се срещна с авторката през август и искам да си я припомня. Друг вариант за тук, с по-малко страници, е "Домът на червея" на Джордж Р. Мартин.

5. Прочети книга изцяло извън дома си. - За това условие ще се спра на аудио книга, която да слушам на връщане от работа. Избрах си "Пътят към дома става все по-дълъг" на Фредерик Бакман. Историята е къса, по-малко от два часа. Тази година за първи път се запознах с Бакман чрез "Тревожни хора" (ревю ТУК ) и реших непременно да пробвам и други негови книги.

6. Прочети книга в жанр, от който винаги си искала да четеш повече. - Това не е точно жанр, но винаги съм искала, и се старая да чета повече книги от български автори. Затова тук ще включа "Майката на дъщеря ѝ" от Даниела Петрова. Както сигурно знаете, тази книга е написана първоначално на английски и събра доста популярност в САЩ, като бе включена дори в читателския клуб на Опра Уинфри. Този месец, и дори тази седмица я четем заедно с локалния, но не по-малко хубав читателски клуб Орбита във Варна, и дори в неделя ще имаме възможност за видео включване с авторката!


7. Прочети книга, където цялото действие се развива на различен континет. Това условие е хем

лесно, защото е фасулска работа да си намери човек книга, където действието не се развива в Европа. Но същевременно не ми дава яснота дали мога да включвам фентъзи книги, които се развиват съвсем извън нашия свят, и дали зависи от това дали фентъзи светът е базиран на Европа? Отново, не съм съвсем сигурна дали ще играя съвсем по правилата и дали ще стигна до това условие. Тук мога да вмъкна книгата, която споменах по-горе, "В дома на червея", която е на съвсем друга планета.

Това са седемте заглавия за седемте условия, които съм си набелязала засега. Има обаче голяма вероятност да въведа промени, да включа още нещо аудио или електронно.


Освен чисто читателските предизвикателства, има и допълнителни за Инстаграм и Ютуб . Инстаграмските веднага ги игнорирам. А въпреки че отскоро имам и Ютуб канал (нали знаете? Може да го намерите ето ТУК), не съм сигурна дали ще ми стигне времето и силите. Все пак, видео предизвикателствата са следните:

1. Направи ТБР видео, в което да споделиш заглавията, които имаш да четеш. Предвид, че пиша това в последния ден, ако не успея да снимам утре, явно ще съм пас

2.Направи Влог - ден по ден или за цялата седмица, като се опиташ да вмъкнеш: правене на чаша чай или кафе; да се облечеш като книга; и да разкажеш любимата си книжна история. Да снимам и публикувам всеки ден ми изглежда като същинска лудост... но да си призная, иска ми се да опитам да направя влог, харесва ми колко разнообразни и непринудени се получават.

3. Направи тага на Reading Rush - този таг или още не е публикуван, или аз него намирам. Но една част от сайта (като например добавянето на заглавия и страници, които си прочел) става активна чак след старта, та предполагам и с тага е така.

Това са поредните ми амбициозни планове ! :D Вие ще участвате ли в този летен четатон? Имате ли препоръки по някоя точка? Всъщност съм отворена към идеи за последната - континенталната - особено ако книжките са тънички :D

Коментари

Популярни публикации от този блог

[book review] The Host/Скитница

Летен четатон

[readathon] Имало едно време... - Приказен четатон от bookfan.tasy